اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم خبر داد:

برگزاری همایش ‌جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی‌ در قم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم گفت: همایش جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی در روزهای 24 و 25 آذر ماه همزمان با هفته پژوهش در استان قم برگزار میشود.

برگزاری همایش ‌جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی‌ در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین حاجی‌رحیمی پنج‌شنبه شب در دیدار مدیران همایش ملی «جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی» با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی که در دفتر تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: خشکسالی‌های چند ‌ساله اخیر ما را بر آن داشت که این همایش را برگزار کنیم.
وی با اشاره به جدی بودن مشکل کم‌آبی در استان قم افزود: این مشکل به حدی بزرگ است که برخی کارشناسان،‌ جنگ‌های آینده را بر سر آب می‌دانند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه نخستین دوره این همایش در استان قم برگزار می‌شود،‌ گفت: این مسئله برای مردم قم ضرورت خاصی دارد و آنها قدر آب را بیشتر از سایر مردم کشور می‌دانند.
وی عنوان کرد: آب بسیاری از چاه‌های آب قم در حال حاضر دارای شوری زیادی بوده و قابل استفاده نیست و این مسئله در دشت قمرود بیش از سایر مناطق به چشم می‌آید.
حاجی‌رحیمی به مشکل کم‌آبی و شوری آب در دشت جعفر‌آباد اشاره کرد و افزود: عمق آب در بسیاری از چاه‌های مناطق مختلف قم کاهش یافته و این مسئله مشکلات زیادی را به وجود آورده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با بیان ضرورت کار علمی و استفاده از کارشناسان مجرب در این زمینه تصریح کرد: طرح‌های کاربردی باید در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و پس از تصویب توسط کارشناسان خبره به مرحله اجرا درآید.
وی همایش جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی را حاصل کار بخش خصوصی دانست و گفت: مشکل کم‌آبی دغدغه افراد زیادی است به همین خاطر بخش خصوصی در این زمینه وارد عمل شده است.
حاجی‌رحیمی با اشاره به پیشرفت 60 درصدی برنامه‌ریزی‌های این همایش ابراز کرد: همایش جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی در روزهای 24 و 25 آذر ماه همزمان با هفته پژوهش در استان قم برگزار می‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم افزود: امیدواریم این همایش دو روزه نتایج خوبی داشته باشید و طرح‌های کاربردی در راستای مسائل کشاورزی و منابع طبیعی ارائه شده در آن مورد استفاده استان قم و سراسر کشور قرار گیرد.
وی با اشاره به جایگاه ویژه نوآوری در زمینه مشکل کم‌آبی خاطرنشان کرد: این همایش محورهای متنوعی دارد که از آن جمله می‌توان به هدفمندی یارانه‌ها و تاثیرات آن اشاره کرد.
حاجی‌رحیمی با بیان اینکه تیمی بسیار قوی متشکل از اساتید کشوری و بین‌المللی بر کار این همایش نظارت می‌کنند، گفت: دو کمیته اجرایی و علمی در این همایش، 15 محور مشخص شده را مدیریت خواهند کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با اشاره به حجم بالای مقالات ارسال شده به همایش افزود: در استفاده از ظرفیت‌های بدون حاشیه،‌ دو مولفه تعهد و تخصص مورد تاکید قرار دارد.
وی از برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های تخصصی در حاشیه این همایش خبر داد و ابراز کرد: برای نخستین بار در کشور مستندسازی خوبی برای این همایش انجام شده و تمام فعالیت‌ها به صورت منظم ثبت‌ شده‌اند.
حاجی‌رحیمی در ادامه به اجرای طرح‌های آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) توسط اداره‌کل منابع طبیعی استان قم اشاره کرد و گفت: در انجام این طرح‌ها احساس ویژه‌ای برای همه دست‌اندرکاران وجود داشته و معنویت خاصی بر کار حاکم است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول