اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان:

کرمان فاقد کتابخانه مرکزی استاندارد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: کرمان فاقد یک کتابخانه مرکزی استاندارد است، در حوزه اعتبارات عمرانی دور دوم سفر‌های دولت احداث کتابخانه مرکزی تصویب شد.

کرمان فاقد کتابخانه مرکزی استاندارد است
محمدجواد حسین‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان حوزه خیران کتابخانه‌ساز را  فعال و پویا دانست و اظهار داشت: امیدواریم این کار با توجه به تشکیل انجمن خیران به صورت جدی ادامه پیدا کند.
وی افزود: در بخش اعتبارات عمرانی در سال گذشته در حوزه تملک دارایی 370 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد و در سال جاری نیز این اعتبار به 512 میلیون تومان در بخش تجهیز، تعمیر و توسعه افزایش پیدا کرده است.
حسین‌زاده تصریح کرد: ایجاد کتابخانه‌های خودگردان، شبکه اینترانت کتابخانه‌های عمومی، پیک کتاب و مسابقات کتابخوانی با موضوع نیمه شعبان و امام زمان (عج) از جمله طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری است.
وی کرمان را فاقد یک کتابخانه مرکزی استاندارد دانست و ابراز داشت: در حوزه اعتبارات عمرانی دور دوم سفر ساخت کتابخانه مرکزی تصویب شد.
حسین‌زاده با اعلام خبر احداث پنج باب کتابخانه عمومی در پنج نقطه استان کرمان بیان کرد: با توجه به رویکرد توسعه مناطق جنوبی، دو باب کتابخانه با توجه به افزایش اعتبار 30 درصد در مناطق ریگان و چترود احداث می‌شود.
وی با اشاره به نخستین دیدار مقام معظم رهبری با کتابداران گفت: حدود 200 نفر از کتابداران استان در این دیدار حضور پیدا کردند.
حسین‌زاده با اشاره به گلایه‌مندی مقام معظم رهبری از سرانه مطالعه در کشور خاطرنشان کرد: تیراژ کتاب چاپ شده، سرانه مطالعه، محتوای کتاب‌ها، تبلیغات کتاب در کشور از جمله توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری در این دیدار بوده است.
وی اذعان کرد: سرانه مطالعه در سال 88 با ارزیابی 17 هزار الگو در سطح کشور بر اساس سن، جنس، شغل، درآمد و قومیت بررسی شده است.
حسین‌زاده عنوان کرد: استان کرمان سرانه در مطالعه غیردرسی 19 دقیقه و 34 ثانیه رتبه چهارم کشور، سرانه قرآن و ادعیه رتبه دوم و غیرروزنامه رتبه نخست را دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول