اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد:

پرداخت تسهیلات با هدف توسعه کشاورزی در درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: اولویت پرداخت تسهیلات بانکی در شهرستان درمیان در راستای اشتغالزایی و توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی است.

پرداخت تسهیلات با هدف توسعه کشاورزی در درمیان
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان درمیان اظهار داشت: درمیان در عین برخورداری از شرایط اقلیمی خاص و خشکسالی‌ها که به مشکلات و محدودیت‌ها دامن می‌زند از ظرفیت‌های فراوانی در زمینه کشاورزی و صنعت و معدن بهره می‌برد که بی‌تردید با مشارکت بانک‌های استان به ویژه بانک کشاورزی امکان به فعل رساندن این ظرفیت‌ها و قابلیت‌های عظیم وجود دارد.
فرماندار درمیان افزود: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1385 توزیع جمعیت شاغل شهرستان درمیان در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعت به ترتیب معادل 39 و 38 درصد است.
براتی اضافه کرد: این ارقام بیانگر تراکم شاغلان در بخش کشاورزی و صنعت شهرستان و لزوم سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها است.
وی ادامه داد: دولت حجم عظیمی از برنامه‌های خود را برای ایجاد اشتغال و مهار معضل بیکاری به عنوان دغدغه اساسی جامعه به ویژه نسل جوان متمرکز کرده است و این مهم تنها با تقویت سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های پایدار برای اشتغال فراهم می‌شود و لازمه سرمایه‌گذاری بیشتر در شهرستان معرفی فرصت‌های اقتصادی و ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران است.
فرماندار درمیان با اشاره به نقش بانک کشاورزی برای اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی تأکید کرد: همگرایی و همراهی دستگاه‌های مختلف اقتصادی در تحقق جهاد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: ارتقای شاخص‌های توسعه، توسعه اشتغال با بهره‌گیری از بخش خصوصی و حمایت از سیستم بانکی از سرمایه‌گذار باید مهم‌ترین رویکردهای سال جاری باشد.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی نیز با اشاره به سطح مشارکت بانک‌های کشاورزی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان خاطرنشان کرد: سهم اختصاص منابع و تسهیلات این بانک به بخش کشاورزی استان بالغ بر 700 میلیارد ریال است که این میزان در شهرستان درمیان بیش از 22 میلیارد ریال است.
علی دشت بیاضی با بیان اینکه میزان معوقات بانک کشاورزی در استان در حدود 300 میلیارد ریال است اضافه کرد: وصول مطالبات بانک به ویژه از طریق توجیه و فرهنگ‌سازی توسط دستگاه‌های اجرایی، موجب وصول معوقات و ارائه خدمات بیشتر از طریق بانک به کشاورزان می‌شود بنابراین تلاش در راستای پرداخت معوقات این بانک بسیار اهمیت دارد.
وی یادآور شد: راهکارهای قانونی برای رفع مشکل معوقات تدوین شده است و درصورت مراجعه افراد به شعب بانک کشاورزی مشکل 90 درصد از مقروضان به بانک حل می‌شود.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی بدهی سنوات گذشته ناشی از خشکسالی خرده مالکی و عدم استقبال از طرح‌های آبیاری تحت فشار و طرح‌های و طرح‌های زیربنایی در بخش‌های مختلف کشاورزی را از مشکلات بخش کشاورزی شهرستان درمیان برشمرد.
دشت بیاضی در مورد نقش شبکه بانکی استان در ایجاد اشتغال گفت: تمامی تسهیلاتی که توسط سیستم بانکی پرداخت می‌شود با رویکرد حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است و سیستم بانکی به عنوان بازوی توانمند دولت در اشتغالزایی نقش‌آفرینی می‌کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول