اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تراکم دانش‌آموزی در کلاس کمتر از 35 نفر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با ادغام مدارس و کلاس‌های درس امسال تراکم دانش‌آموزان اردبیل در کلاس درس بیش از 35 نفر نیست.

تراکم دانش‌آموزی در کلاس کمتر از 35 نفر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی در خانه معلم اردبیل اظهار داشت: شعار امسال تحصیلی جهش علمی و تربیتی در راستای تحول بنیادین با تهذیب، تحصیل و ورزش در سال جهاد اقتصادی است که بر همین اساس مهر آرام، روان و با انگیزه را آغاز می‌کنیم و تلاش می‌کنم به آرمان انقلاب اسلامی در محیط مدرسه عینیت ببخشیم.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دلاور مردی‌های جوانان این مرز و بوم گفت: شهدای فرهنگی و دانش‌آموز ما در سنگر دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های این انقلاب جانفشانی کردند و امروز وظیفه تک تک ماست تا راه و اهداف آنها را به جد دنبال کنیم.
این مسئول با بیان اینکه در تربیت نسل آینده وظیفه‌ای خطیر بر دوش آموزش و پرورش است، بیان داشت: نسل آینده که در فضای مدرسه تربیت می‌شوند باید این انقلاب را از اقیانوس پر تلاطم هجمه‌ها و توطئه‌ها و توسعه و رشد عبور دهند و این وظیفه سنگین را به سرمنزل حقیقی برسانند.
وی یادآور شد: براساس سیاستی که مسئولان کشوری و استانی به ویژه وزیر اندیشمند در حوزه آموزش و پرورش  پیگیری می‌کند مدرسه امروز به یک سنگر با عظمت در دفاع از انقلاب اسلامی و مبانی تحولی این نظام تبدیل شده و کلید تحول و تغییر جامعه نیز در دست آموزش و پرورش است.
این مسئول با بیان اینکه در راستای تحول بنیادین و سند ملی که به تصویب شورای انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش رسیده باید پاسخگوی انتظارات جدید باشیم، بیان داشت: در نوع نگاه تحولی به نیروی انسانی انتظار می‌رود که این مجموعه در تربیت نیروی انسانی شایسته و آینده‌دار وارد عرصه شده و در این مسیر گام بردارد.
 
1800 مدرسه یک نوبته اداره می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تعطیلی مدارس را در روزهای پنج‌شنبه و ضرورت یک نوبته کردن آنها را از سال تحصیلی جدید یادآور شد و افزود: با یک نوبته کردن مدارس کیفیت تحصیل، انگیزه معلم و دانش‌آموز برای حضور در مدرسه بیشتر شده به طوری که ما امسال سعی کردیم 300 مدرسه را نسبت به سال گذشته در شیفت صبح سازماندهی کنیم.
وی اضافه کرد: در مقطع ابتدایی 90 درصد مدارس به صورت یک‌نوبته اداره می‌شود و 10 درصد باقیمانده نیز به صورت  چرخشی خواهد بود.
وی با یادآوری این که از 2 هزار و 451 و واحد آموزشی موجود در استان یک هزار و 800 مدرسه به صورت یک‌نوبته اداره می‌شود، بیان داشت: سال گذشته این رقم حدود یک هزار و 520 مدرسه بود.
این مسئول اظهار داشت: با تغییر نوع برنامه، امکان ثبت نام برای دانش‌آموزان در هنرستان‌ها، استفاده از فضاهای بلا استفاده و ادغام برخی از واحدهای آموزشی سعی کردیم در کنار حفظ استاندارد و تراکم حضور دانش‌آموز در کلاس که بیش از 35 نفر نباید باشد تلاش شد تا این تعداد مدرسه یک نوبته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش  استان اردبیل خاطرنشان کرد: در مقطع راهنمایی و متوسطه نیز 60 درصد مدارس به صورت یک نوبته خواهد بود اما در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش 100 درصد مدارس ما یک‌نوبته است.
محمودزاده بیان داشت: به طور میانگین حدود 80 درصد کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید در استان اردبیل یک نوبته خواهد بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول