اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس فدراسیون پهلوانی خبر داد:

وجود 90 هزار ورزشکار رشته پهلوانی ایران

خبرگزاری فارس: نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور از وجود حدود 90 هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای سازمان یافته در کشور خبر داد.

وجود 90 هزار ورزشکار رشته پهلوانی ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نورالله هدایتی در مراسم فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای (حدیث ماندگار) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن تختی مجموعه عضدی این شهر با تبریک هفته دفاع مقدس به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به ویژه رزمندگان و ورزشکاران زورخانه‌ای کشور 17 شوال و روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای را تبریک گفت.
وی اظهار داشت: حدود سه سال طول کشید تا این روز با پیشنهاد هیئت رئیسه فدراسیون و پیگیری مستمر شخص رئیس فدراسیون به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور رسید و اعضای شورای فرهنگی این روز را به نام روز فرهنگ پهلوانی نام‌گذاری کردند.
هدایتی افزود: زورخانه نماد تمدن ایرانی است که ریشه در تاریخ و فرهنگ غنی ایرانی دارد و نهاد زورخانه دارای مفهوم اخلاقی، فلسفی، دینی، آیینی و پهلوانی است.
نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای  بیان داشت: معتقدند این ورزش ترویج خداشناسی، دین داری و ولایت‌مداری است.
وی ادامه داد: در روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای برای نخستین بار از کتاب آموزشی و نرم‌افزار آموزشی رونمایی شد.
هدایتی گفت: میل و ضرب صنعتی و تخت شنا رونمایی شد و با حضور وزیر محترم ورزش و جوانان نخستین زورخانه بین‌الملل حیدر کرار در ضلع شرقی استادیوم آزادی تهران کلنگ‌زنی شد.
به گفته این مسئول، این زورخانه با جمعیت بالای 2 هزار نفر و سه زورخانه در کنار هم که قابلیت کشتی پهلوانی، ورزش تیمی زورخانه‌ای و هنر مرشدی در آن انجام می‌شود.
نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور افزود: این زورخانه دارای کتابخانه، موزه، استخر، سونا و خوابگاه تیم ملی است.
این مسئول با بیان اینکه این زورخانه قابلیت مسابقات آسیایی و جهانی را داراست، اظهار داشت: آیین‌های پهلوانی در سال 87 با حضور رئیس جمهور ثبت ملی شد.
هدایتی بیان کرد: سپس ورزش پهلوانی و زورخانه ای به عنوان تنها آیین ورزشی ثبت شده در یونسکو معرفی شد.
به گزارش فارس، در این مراسم برنامه‌هایی شامل تعزیه‌خوانی توسط گروه مسلم‌بن عقیل، نقاله‌خوانی توسط مرشد ساسان زاهدی، اجرایی مراسم توسط گروه هنرهای نمایشی در هفت منطقه از زمین اجرا شد.
این همایش به مناسب 17 شوال روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور خانواده بزرگ ورزش استان برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول