اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عید غدیر خم صورت می‌گیرد؛

برگزاری جشنواره آئینی ورزش‌های پهلوانی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان از برگزاری جشنواره آئینی ورزش‌های پهلوانی استان زنجان در روز عید غدیر خم خبر داد.

برگزاری جشنواره آئینی ورزش‌های پهلوانی در زنجان
زین‌العابدین فتح‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: جشنواره آئین پهلوانی استان زنجان با حضور 100 ورزشکار و 10 مرشد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در جشنواره آیین پهلوانی استان زنجان از پیشکسوتان این رشته تجلیل می‌شود، افزود: جشنواره آیین‌های پهلوانی در هنرهای فردی، کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای برگزار می‌شود.
رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان از دیگر برنامه‌های هیئت به برگزاری کلاس‌های آموزشی در راستای ارتقای ورزش زورخانه‌ای استان اشاره و تصریح کرد: مسابقات شهرستانی و استانی نیز برگزار و منتخبان به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: تیم‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان مجوز شرکت در مسابقات لیگ کشوری را دریافت کرده و در لیگ کشوری که در نیمه دوم سال برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.
فتح‌اللهی با اشاره به اینکه تیم زورخانه‌ای استان زنجان با 9 ورزشکار در لیگ کشوری شرکت می‌کند، افزود: تیم نوجوانان و جوانان نیز در کشتی پهلوانی لیگ کشوری حضور می‌یابد.
وی زمان آغاز مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را هفته دفاع مقدس اعلام کرد.
رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان با اشاره به برنامه تدوین شده بین استانداری، هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان و همچنین فدراسیون برای احداث 21 زورخانه در استان زنجان تاکید کرد: یکی از این زورخانه‌ها به صورت بین‌المللی در مرکز استان ساخته می‌شود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره روند اجرایی زورخانه بین‌المللی که در سال گذشته کلنگ‌زنی شده است، گفت: قرار است، استاندار زنجان از بودجه‌های فرهنگی برای ساخت این زورخانه بودجه تخصیص دهد، که تا کنون محقق نشده است.
فتح‌اللهی تعداد زورخانه‌های موجود در استان زنجان را هشت سالن اعلام کرد و افزود: از این تعداد سه زورخانه در مرکز استان، چهار زورخانه در شهرستان ابهر و یک زورخانه در خدابنده است، که در آستانه افتتاح قرار دارد.
وی همچنین به برگزاری سالانه کلاس‌های آموزشی در تهران اشاره و بر حضور ورزشکاران استان در این کلاس‌ها تاکید کرد.
رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان در خصوص رتبه‌بندی ورزشکاران در ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: رتبه‌بندی ورزشکاران تا پنج در شهرستان، پنج تا هفت در استان و از هفت به بالا در کشور انجام می‌شود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره تعداد ورزشکاران فعال در ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان تصریح کرد: هر چند بانک اطلاعاتی این ورزشکاران تکمیل نشده است، ولی آنچه که آمار تا کنون نشان می‌دهد، حکایت از فعالیت 200 ورزشکار و 15 مرشد در استان است.
فتح‌اللهی در پایان بر لزوم توجه مردم و مسئولان به ورزش زورخانه‌ای تاکید کرد و گفت: این ورزش به عنوان یک ورزش دینی و مذهبی در کشور محسوب می‌شود، که از قضا اعتبار و تجهیزات مطلوبی به آن اختصاص نمی‌یابد.
وی بر علاقمندی مردم به ویژه جوانان به ورزش‌های زورخانه‌ای اشاره و تصریح کرد: این ورزش ظرفیت جذب جوانان را دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول