اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

دهیاریهای خراسان شمالی باید وارد فعالیت‌های اقتصادی شوند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: دهیاریهای این استان باید وارد فعالیت‌های اقتصادی و درآمدزایی شوند.

دهیاریهای خراسان شمالی باید وارد فعالیت‌های اقتصادی شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزشی دهیاران زن استان اظهار داشت: دهیاران باید نوآوری و خلاقیت داشته باشند و این نوآوری را به روستاییان منتقل کنند تا روستا تعالی پیدا کند.
وی تصریح کرد: مشاغل خانگی یک طرح مورد حمایت دولت است و روستاییان در اولویت قرار دارند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: برای حمایت از مشاغل خانگی، سازمان همیاری بدون محدودیت به تعاونی دهیاری‌ها وام 4 درصد پرداخت می‌کند.
وی اظهار داشت: یکی از افتخارات دولت خدمتگزار توجه ویژه به دهیاری‌ها است هم از لحاظ پشتیبانی و هم مدیریت در امور روستاها و در سال‌های اخیر اعتبارات خوبی به دهیاری‌ها اختصاص پیدا کرده است.
شفقت تصریح کرد: انتظار ما از دهیاران این است که فضای مشارکت را در سطح روستا بالا ببرد و نشاط و شادی در روستا ایجاد کند و آموزش‌های لازم را به روستاییان ارائه کند.
وی با اشاره به اینکه  پایه اقتصاد خراسان شمالی کشاورزی است، گفت: کانون کشاورزی روستا است، از این رو توجه به روستاها در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد.
استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: آموزش روستاییان برای آشنایی با حرفه‌های مختلف اولویت اول ما بوده، در همین زمینه طرح عملیاتی آموزش را تهیه تا با همکاری جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای و دفتر امور روستایی عملیاتی شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تاکید کرد: مدیران باید حضور فعالانه در روستاها داشته باشند خصوصاً در فصل پاییز و زمستان که اوقات فراغت زیادی وجود دارد.
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی هم در این آیین گفت: بیش از 95 درصد روستاهای خراسان شمالی زیر پوشش دهیاری هستند.
مسلم راعی اظهار داشت: در سطح استان 636 دهیار فعالیت دارند که با موافقت وزارت کشور 10 دهیار دیگر هم به این مجموعه اضافه می‌شوند که 15 درصد از میانگین کشور بالاتر است.
وی تصریح کرد: بیش از 40 مسئولیت و شرح وظایف در قانون برای دهیاران مشخص شده بوده و یکی از وظایف دهیار مدیریت بحران در روستا است که در اسرع وقت در مواقع بروز حوادث باید اطلاعات و اخبار را منعکس کند.
راعی با بیان اینکه از بدو تاسیس استان تاکنون 301 میلیارد ریال اعتبار در بین دهیاری‌های استان توزیع شده است، گفت: این اعتبار برای پروژه‌هایی است که متولی دولتی ندارند.
وی اضافه کرد: از سال 84 تا کنون 780 پروژه توسط دهیاران استان اجراء شده و 319 پروژه نیز در دست اقدام است.
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه آموزش‌های تخصصی برای دهیاران از وظایف وزارت کشور است، گفت: اگر دهیاران با قانون آشنا و مسلط باشند متضرر می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: یک سوم دهیاران ما تحصیل کرده دانشگاهی هستند و میانگین سواد در بین دهیاران بالاتر از شوراها است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول