اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

تعطیلی پنجشنبه فرصت و تهدید است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به تعطیلی پنجشنبه‌ها اشاره کرد و گفت: این زمان می‌تواند یک فرصت یا تهدید برای دانش‌آموزان باشد و باید برای این فرصت برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

تعطیلی پنجشنبه فرصت و تهدید است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین امین‌جعفری ظهر امروز در مراسم زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها که در مدرسه مهدیه روستای پستگان بخش جعفرآباد قم برگزار شد، به آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های آموزش و پرورش که امروز در این منطقه به ثمر نشسته است مرهون زحمات امام جمعه بخش جعفرآباد است.
وی افزود: از روحانیون می‌خواهیم با تمسک به امام زمان(عج) سال خوب و پربرکتی را برایمان آرزو کنند تا خروجی کارمان زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه تعلیم و تربیت امر مقدسی است، گفت: معلمان باید به تعلیم و تربیت افتخار کنند و برای برعهده‌گیری این شغل که سرمنشا انسان‌سازی و سیر حقیقت است سجده شکر به جای آورند.
وی تصریح کرد: تعلیم و تربیت باید به دست معلمان با ایمان و با تقوا صورت گیرد تا پایه‌های اسلام در گام نخست محکم بنا شود.
امین‌جعفری افزود: معلم دانش‌آموزان را با قرآن آشنا می‌کند و پرورش می‌دهد و با اخلاق اسلامی تربیت می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: به دلیل کمبود دانش‌آموزان روستایی مجتمع‌های آموزشی در یک روستای مرکزی بنا شده که اکنون این طرح جدید در قم با 22 مجتمع آموزشی با عنایت رهبری به پرورش دانش‌آموزان مشغول هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: مجتمع شهید مدنی واقع در روستای پستگان 430 دانش‌آموز به تحصیل می‌پردازند.
وی به مدرسه مهدیه که پنج قلوها در آن به تحصیل می‌پردازند اشاره کرد و گفت: این مدرسه دارای پنج کلاس است که معلمان دلسوز در آن به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان می‌پردازند.
امین‌جعفری همچنین افزود: 19 هزار و 500 نفر دانش‌آموز اول ابتدایی داریم که نسبت به سال‌های قبل در این بخش رشد چشمگیری داشتیم که از این تعداد 12 هزار نفر را غنچه‌ها تشکیل می‌دادند که تربیت آنها به بخش خصوصی زیر نظر آموزش و پرورش واگذار شد.
وی به تغییر کتاب‌های درسی از پایه اول ابتدایی اشاره کرد و گفت: کتاب‌های کلاس اول پس از 30 سال تغییر پیدا کرده و یک کتاب از جمع کتاب‌ها کاسته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: مقرر شد دانش‌آموزان دیگر تکلیفی در منزل انجام دهند و تکالیف خود را در کتاب کار زیر نظر معلم در مدرسه انجام می‌دهند.
وی به تعطیلی پنجشنبه‌ها اشاره کرد و گفت: این زمان می‌تواند یک فرصت یا تهدید برای دانش‌آموزان باشد.
وی اضافه کرد: گردش، علمی، شناخت معرفت به حضرت معصومه و امامزادگان می‌تواند نکات مهمی باشد که مسئولان آموزشی به آن توجه کرده و در این راستا از زمان تعطیلی دانش‌آموزان به طور مناسب استفاده کنند.
امین‌جعفری تاکید کرد: دانش‌آموزان مقطع متوسطه باید به سمت و سوی رشته‌های فنی و حرفه‌ای روی آورند که در این زمینه سهم استان قم 46 درصد است.
وی از کسب رتبه نخست کنکور سراسری سال 90  از سوی دانش‌آموزان قمی خبر داد و افزود: دانش‌آموزان قمی پس از سال‌ها توانستند گوی سبقت را استان یزد بربایند که این مهم مایه افتخار آموزش و پرورش استان قم است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول