اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان خبر داد:

اعطای وام صفر تا 8 درصدی به تعاونی‌های دانش‌بنیان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان از اعطای وام صفر تا 8 درصدی به تعاونی‌های دانش‌بنیان خبر داد.

اعطای وام صفر تا 8 درصدی به تعاونی‌های دانش‌بنیان
علی رمضانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: هدف از تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان کاربردی کردن یافته‌های نخبگان برای تولید علم و ثروت در جامعه است.
 وی با تشریح اساسنامه تعاونی‌های دانش‌بنیان، حداکثر تسهیلات اعطایی به تعاونی‌های دانش‌بنیان را 2 میلیارد تومان با سود صفر تا 8 درصد عنوان کرد.
 رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از جمله برنامه‌های بنیاد نخبگان استان زنجان برای تسهیل تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود.
 وی خاطرنشان کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز می‌توانند در این تعاونی‌ها عضو شده و از تسهیلات این شرکت‌ها استفاده کنند.
رمضانی با بیان اینکه تا کنون تقاضای 12 گروه دانش بنیان به بنیاد نخبگان استان واصل شده است، افزود: این 12 گروه به اتاق تعاون شهرستان معرفی شد که از این تعداد دو گروه به عنوان طرح دانش بنیان تشخیص داده شده و برای اخذ تسهیلات لازم معرفی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه کار گروه این دو تعاونی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این دو طرح برای اخذ تسهیلات یک میلیارد تومانی برای تایید به بانک توسعه تعاون تهران ارسال شده و پس از موافقت این بانک و ارائه آن به استان زنجان تسهیلات لازم پرداخت می‌شود.
 رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان تصریح کرد: این دو طرح در زمینه تولید نیکل و روی از پسماندهای شهری و پرینت‌های ساختمانی است. 
وی با بیان اینکه دولت خدمتگزار از تشکیل شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان حمایت می‌کند، گفت: دولت تسهیلات زیادی را برای این شرکت‌ها در نظر گرفته و به تاکید رئیس جمهور بیشتر این تسهیلات باید به صورت قرض‌الحسنه باشد‌.
رمضانی یادآور شد: از هر نوع فعالیت اقتصادی، تجاری و خدماتی که برای نخستین بار در کشور انجام شود در قالب تعاونی‌ دانش بنیان محسوب شده و می‌تواند تسهیلات لازم را برای اخذ تسهیلات و تولید انبوه محصولات خود اخذ کند.
وی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی دانش بنیان باید طرح‌هایی را ارائه کنند که در کشور نمونه نداشته باشد، افزود: طرح های ارائه شده نباید مشابه تولیدی در کشور داشته باشد.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان بیان داشت: نخبگان می‌توانند بر اساس رشته، تخصص، ظرفیت و استعدادی خود با مشارکت سایر نخبگان، شرکت‌های تعاونی دانش بنیان تاسیس کنند.
 وی از آمادگی بنیاد نخبگان استان برای کمک و همکاری با اداره تعاون و بانک توسعه تعاون در راستای تشکیل شرکت‌های تعاونی دانش بنیان خبر داد و گفت: از هر نوع طرحی که امکان تولید آن برای نخستین بار در کشور وجود داشته باشد حمایت می‌شود.
 رمضانی اظهار داشت: از راه‌اندازی بنیاد نخبگان در سطح کشور پنج سال می‌گذرد در حالیکه این بنیاد در استان زنجان طی دو سال گذشته آغاز به کار کرده و در راستای حمایت از نخبگان استان برنامه‌ریزی‌های خود را انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: براساس تقاضای افراد برای حمایت اقدام به بررسی پرونده‌های افراد کرده تا بتوانیم کمک‌های لازم را به استعدادهای استان کنیم.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان خاطرنشان کرد: پس از راه‌اندازی بنیاد ملی نخبگان در سال 85، راه‌اندازی بنیادهای نخبگان استانی نیز در دستور کار قرار گرفت و طی سال گذشته 20 استان دارای بنیاد شدند که زنجان یکی از این استان‌ها بود تا بتواند از طرح‌های حمایتی به حمایت از نخبگان همت گمارد.
وی از موفقیت‌های نخبگان مخترع زنجانی در نمایشگاه‌های مختلف استانی و ملی خبر داد و افزود: در این مسابقات و نمایشگاه‌ها اختراعات مخترعان توسط داوران بررسی شده و در صورت تایید مخترع برحسب مراحل پیشرفت اختراع از حمایت‌های بنیاد بین 3 تا 30 میلیون تومان بهره‌مند می‌شود.
رمضانی با اشاره به ارائه تسهیلات نظام وظیفه به نخبگان خاطرنشان کرد: این نوع تسهیلات به دارندگان مدرک لیسانس و به بالا داده می‌شود و مخترعان بالای لیسانس یا دانش آموختگان ممتاز از این حمایت‌ها برخوردار می‌شوند.
وی برگزاری جلسات مختلف با اصحاب رسانه، تهیه بروشور از خدمات، حضور در نمایشگاه‌های مختلف در راستای اطلاع‌رسانی خدمات بنیاد نخبگان برنامه‌ریزی می‌شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان ادامه داد: شرکت‌های تعاونی دانش بنیان با هدف اشتغال نخبگان، مخترعان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و استفاده از ایده‌ها و طرح‌های آنان در استان‌های کشور راه‌اندازی شده است.
وی افزود: تشکیل شرکت‌های تعاونی دانش بنیان آغاز مناسبی برای اقدامات و کارهای بزرگ توسط مجموعه علمی کشور است که همواره در پیشرفت همه جانبه نظام موثر هستند.
رمضانی گفت: ساماندهی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، نخبگان، مخترعان و حمایت از آنان برای ورود به بازار کار از اهداف اصلی تاسیس شرکت‌های تعاونی دانش بنیان است.
وی تصریح کرد: این شرکت‌ها با استفاده از تسهیلات فرصت مناسبی را برای ارائه ایده‌ها و یافته‌های علمی و پژوهشی در کشور به خصوص در استان‌هایی که با کمبود تسهیلات مواجه هستند، محسوب می‌شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه در چند سال اخیر پیشرفت‌های علمی در کشور بسیار جلوتر از پیشرفت‌های سایر کشورها است، افزود: باید بخش تعاون به عنوان یک بخش فرهنگی و اقتصادی همگام با علم و فناوری‌های علمی پیش برود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول