اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تمام دستگاه‌های مرتبط به کمک بیایند؛

جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان کار یک دستگاه نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی استان قم گفت: هیچ نهاد و دستگاه مرتبطی در بحث ساماندهی متکدیان به سازمان بهزیستی استان کمک نمی‌کند.

جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان کار یک دستگاه نیست
ابراهیم حاجی‌مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اینکه شهر قم محور ورود و خروج 17 استان کشور  است، اظهار کرد: استان قم به دلیل مهاجرپذیر بودن شاهد حضور اقشار مختلف است.
وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط استان قم به گونه‌ای است که امکان ورود متکدیان از استان‌های دیگر به راحتی ممکن است.
حاجی‌مظفری تصریح کرد: علاوه بر ورود افراد از شهرهای دیگر به منظور تکدی‌گری به قم، در داخل استان نیز عده‌ای به این امر می‌پردازند که موجب نازیبا شدن چهره شهر شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته در قم هزار و 348 نفر متکدی به سازمان بهزیستی استان تحویل داده شد، بیان کرد: از این تعداد 683 نفر غیر ساکن قم هستند که 109 نفر اتباع بیگانه و 11 نفر مجهول‌الهویه بوده که به طور تقریبی بیش از 50 درصد متکدیان را شامل می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم با اشاره به تفکیک درصدی تکدی‌گری زنان و مردان، 82 درصد متکدیان را مردان و 18درصد را زنان عنوان کرد و افزود: طبق آمار سال گذشته هزار و 114 نفر از متکدیان را مرد و 236 نفر از متکدیان را زنان تشکیل می‌دهند.
حاجی‌مظفری در ادامه به پذیرفته شدن 721 نفر از متکدیان در شش ماه نخست سال جاری توسط سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: از این تعداد 609 نفر از متکدیان مرد، 114 نفر زن و 324 نفر افراد غیر بومی و اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند.
وی عنوان کرد: به دلیل جمعیت بالا و زایرپذیر بودن استان قم، گاهی تعدادی از متکدیان شهرهای دیگر به صورت گروهی وارد این شهر می‌شوند.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم ابراز کرد: این متکدیان که به صورت گروهی وارد قم شده، بیشتر در معابر و زیارتگاه‌ها، اطراف حرم مطهر و مسجد جمکران و اخیرا در چهار راه‌های اصلی ورودی و خروجی شهر، پمپ بنزین‌ها و اغلب در درب منازل و محله‌ها دیده می‌شوند.
حاجی‌مظفری خاطرنشان کرد: این گروه‌ها که بیشتر به منظور کسب درآمد‌های سودآور وارد استان قم می‌شوند، اغلب دارای رفتارهای پرخطری همچون توزیع مواد مخدر، اعتیاد و رفتارهای ضد اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه برخورد با عاملین تکدی‌گری طبق قانون باید زیر نظر فرمانداری شهرها و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع و حضور پررنگ و اساسی شهرداری صورت گیرد، گفت: تاکنون این امر در استان قم محقق نشده است و تنها کاری که در این زمینه انجام می‌شود جمع‌آوری آنها توسط شهرداری و کلانتری‌ها است.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم افزود: هیچ نهاد و دستگاه مرتبطی در بحث ساماندهی این گروه از افراد جامعه که خود یک آسیب جدی و بزرگ برای استان است به سازمان بهزیستی کمک نمی‌کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول