اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی فارس:

دفاع مقدس تکرار پیروزی خون بر شمشیر بود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان فارس گفت: پس از محرم 61 صحنه هشت سال دفاع مقدس تکراری بر پیروزی خون بر شمشیر بود.

دفاع مقدس تکرار پیروزی خون بر شمشیر بود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی استان فارس، دومین نشست فصلی تخصصی سازمان بسیج دانشجویی فارس با محوریت استراتژی راهبردی و جدید و با هدف تبیین برنامه‌های نیمسال نخست بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها، نحوه جذب و سازماندهی دانشجویان بسیجی در تشکیلات بر اساس طرح حلقه‌های صالحین، تبیین مباحث سیاسی روز و انتخابات تشکیل شد.
در این نشست که با حضور مسئولان بسیج دانشجویی 90 دانشگاه فارس و مدیریت‌های سازمان بسیج دانشجویی فارس در سالن اجلاس دانشکده علمی کاربردی بهزیستی شیراز برگزار شد، برنامه‌های نیمسال نخست سال تحصیلی جدید در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و آموزشی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
در این نشست مسئولان با مبانی استراتژی راهبردی بسیج دانشجویی دانشگاه فارس به صورت تشکیلاتی و مهارتی آشنا شدند.
در این نشست سازماندهی دانشجویان بسیجی و محور فعالیت‌های بسیج دانشجویی بر اساس هدف اصلی سازمان بسیج مستضعفین که حول محور طرح صالحین شکل گرفته است، بررسی شد.
در این نشست رئیس سازمان بسیج دانشجویی فارس گفت: نقش ویژه دانشجویان جهان اسلامی در حرکت‌های صورت گرفته در ذیل بیداری اسلامی نشان از شروعی استراتژیک از حضور دانشجویان جهان اسلام در سرنوشت بیداری اسلامی دارد که باید جنبش دانشجویی و به ویژه بسیج دانشجویی سهم عمده‌ای در این بیداری‌ها داشته باشد.
علی خادم بیان کرد: دوران دفاع مقدس یک دوران طلایی نه تنها برای تاریخ ایران اسلامی بلکه برای تاریخ بشریت است.
وی در ادامه بیان کرد: در این دوران مومنان تمام‌قد، نه تنها از خاک خود بلکه از اعتقادات ناب اسلامی دفاع کردند و پس از محرم 61 صحنه هشت سال دفاع مقدس تکراری بر پیروزی خون بر شمشیر بود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس با تصریح بر الگوگیری از صحنه‌های هشت سال دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف بیان کرد: نگرانی دشمن از همین الگوگیری است که باید این رویکرد به صورت زنده در تمام عرصه‌ها ظهور و بروز داشته باشد.
خادم به نقش جنبش دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی به عنوان یکی از حساس‌ترین عرصه‌های عملیاتی نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: الگوگیری از دفاع مقدس باید در این صحنه شکوه بیشتری داشته باشد و قرارگاه جنگ نرم، عملیات و سازمان‌دهی نیروها به صورت جدی در این عرصه به مرحله ظهور برسد.
وی با ابراز تأسف از رکود نسبی که در عرصه دانشگاه وجود دارد، اذعان داشت: باید از فرصت‌های پیش رو، ظرفیت‌سازی و گفتمان‌سازی کرده و جنبش دانشجویی را با ابتکار عمل در عرصه‌های جهاد اقتصادی، بیداری اسلامی و انتخابات سال 90 فعال کنیم.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس با اشاره به مقوله انتخابات به عنوان مهم‌ترین تهدید و فرصت پیش رو خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی باید از این فرصت برای انگیزه‌سازی حضور حداکثری، آگاهی‌بخشی به جامعه برای انتخابات آگاهانه نهایت استفاده را داشته باشد.
خادم همچنین تصریح کرد: باید نقد فرهنگی مورد دغدغه جامعه دانشگاهی قرار گیرد و این نقد به عنوان یک ابزار و اسلحه در دستان خودمان برای نیل به اهداف فرهنگی باشد.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی فارس با تاکید بر رویکرد علمی در جنبش دانشجویی به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: علم‌مداری و دین‌مداری دو رکن اصلی برنامه‌های بسیج دانشجویی است که باید این مطالبه معظم‌له به طور جدی لحاظ شود.
خادم با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشجو حساس‌ترین بخش کشور را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: نقش ویژه دانشجویان جهان اسلام در حرکت‌های صورت گرفته در ذیل بیداری اسلامی در چند ماه اخیر که منجر به نابودی برخی دولت‌های استبدادی منطقه شد، به خوبی مشخص و نشان از شروعی استراتژیک از حضور دانشجویان جهان اسلام در سرنوشت بیداری اسلامی دارد که باید جنبش دانشجویی و به ویژه بسیج دانشجویی سهم عمده‌ای در این بیداری‌ها داشته باشد.
 وی خاطرنشان کرد: این حرکت در سطح جامعه تاثیرگذار است و دید مسلمانان را نسبت به آمریکا و اسرائیل بسیار تغییر می‌دهد؛ چراکه ‌دانشجویان ایرانی وظیفه سنگینی بر دوش دارند.
انتهخای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول