اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار استان اردبیل:

دوران جنگ را بی‌پیرایه باید به نسل آینده منتقل کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: ما امروز وظیفه داریم دفاع مقدس را بی‌پیرایه و بدون کم و زیاد به نسل آینده منتقل کنیم تا آنها در جریان دوران طلایی دفاع مقدس و تلاش دشمن برای ساقط کردن نظام اسلامی قرار گیرند.

دوران جنگ را بی‌پیرایه باید به نسل آینده منتقل کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با امام جمعه اردبیل اظهار داشت: اگر در مسیر انتقال این ارزش‌ها به دلیل برخی ندانم‌کاری‌ها اختلال ایجاد شود به یقین باور‌پذیری جنگ و حوادث رخ داده در آن بسیار دشوار خواهد بود.
وی بیان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم تا حماسه خلق‌شده در دوران جنگ را به شور و شعور عمومی تبدیل کنیم تا همه در این میدان شراکت داشته و احساس مسئولیت کنند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با یادآوری این که در دوران دفاع مقدس هیچ گروه و جریان سیاسی در برابر تهاجم دشمن جبهه و موضعی خصمانه علیه نظام نگرفت، افزود: اگر این گروه‌ها خدمتی نیز نکرده باشند با سکوت خود نظام اسلامی و انقلاب ما را در جنگ همراهی کرده و علیه نظام ما اقدامی انجام نداده‌اند.
خوشبخت در ادامه سخنان خود ضرورت فضا‌سازی‌های عمومی را در هفته دفاع مقدس یادآور شد و اضافه کرد: این فضا‌سازی‌ها روحیه ایثار و شهادت‌طلبی ما را تقویت می‌کند و نسل سوم و چهارم انقلاب را بیشتر با این فضا آشنا می‌کند.
وی با اشاره به تدارک بیش از 300 برنامه برای هفته دفاع مقدس در استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس به صورت رسمی فردا با برپایی رژه نیروهای مسلح در میدان ارتش اردبیل برپا می‌شود و قرار است به میمنت این ایام نمایشگاه رزمی – فرهنگی عملیات والفجر 4 اردبیل که به همت سپاه در مجموعه فرهنگی دفاع مقدس برپا شده فعالیت خود را آغاز کند.
این مسئول تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، غبارروبی و عطر‌افشانی مزار شهدا در تمام گلزارها و در قبرستان قاسمیه اردبیل به صورت نمادین و افتتاح موزه شهدا در خانه تاریخی محله اوچدکان را از جمله برنامه‌های آغازین روز هفته دفاع مقدس اعلام کرد.
خوشبخت برپایی همایش پیاده‌روی خانوادگی، حضور نیروهای مسلح در نماز‌جمعه، سخنرانی فرماندهان نظامی و خاطره‌گویی رزمندگان از ایام جنگ و تجلیل از ائمه جمعه و جماعات ایثارگر و پدر شهید را از دیگر برنامه‌های دومین روز گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به همزمانی سومین روز این هفته با روز شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و افزود: در چهارمین روز هفته دفاع مقدس زنگ مقاومت در مدارس نواخته شده و از سربازان به مناسبت روز سرباز و حماسه دفاع مقدس تجلیل می‌شود.
خوشبخت در ادامه از رونمایی کتاب "پلاکارد‌های خالی گردان" به همت حوزه هنری و اجرای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در پادگان ارتش خبر داد و افزود: همزمان با این ایام یادواره شهدای بسیج کارمند در اردبیل برگزار شده و شاهد اجرای برنامه تصویر‌سازی فرزندان صبح به همت حوزه هنری خواهیم بود.
وی در مورد برنامه‌های دو روز پایانی هفته دفاع مقدس نیز گفت: برگزاری دوی همگانی نیروهای مسلح، نشست‌های سیاسی، همایش اساتید بسیجی و همایش پیشکسوتان دفاع مقدس برای این ایام تدارک دیده شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در ادامه از تدارک ده‌ها برنامه ورزشی، فرهنگی، هنری به میمنت هفته دفاع مقدس در جای جای استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: به همت شهردار رضی تندیس عمران همرنگ در آخرین روز هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.
خوشبخت در پایان اظهار داشت: این ایام فرصتی مناسب است تا پیشکسوتان و خلق‌کنندگان دفاع مقدس با حضور در محافل اجتماعی و عمومی اصیل‌ترین ارزش‌های دوران جنگ و انقلاب اسلامی را به نسل آینده منتقل کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول