اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور:

670 میلیارد ریال درآمد عاید گوجه‌‌کاران نیشابور شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: درآمدی بالغ بر 670 میلیارد ریال عاید کشاورزان گوجه‌‌کار این شهرستان شد.

670 میلیارد ریال درآمد عاید گوجه‌‌کاران نیشابور شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سیدغلامرضا نبوی نامقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری گوجه‌فرنگی در نیشابور 38 هزار و 400 تن تولید شد.
وی افزود: این شهرستان با دارا بودن دو هزار و 700 هکتار کشت صیفی‌جات محصولاتی از قبیل خیار، بادمجان، سبزیجات برگی و غده‌ای، پیاز و گوجه‌فرنگی از مستعد‌ترین مناطق تولید محصولات صیفی در استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.
به گفته وی، از این مقدار حدود هزار و 200 هکتار آن را سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی تشکیل می‌دهد و با توجه به مساعد بودن وضعیت آب و هوا پیش‌بینی می‌شود به‌طور میانگین از هر هکتار 32 تن محصول برداشت شود؛ محصول به‌دست آمده به‌صورت تازه‌خوری و ترشی‌جات و بقیه آن به کارخانه‌جات فرآوری سطح شهرستان و استان ارسال می‌شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، ارزش ناخالصی آن را قابل ملاحظه توصیف کرد و گفت: برای حمایت از کشاورزان گوجه‌کار مقدار 540 تن انواع کود ازت، فسفات و پتاس بین کشاورزان طرف قرار داد توزیع شده است.
نبوی یادآور شد: همچنین در راستای کاهش مصرف سموم در سطح 2 هزار 600 هکتار از مزارع گوجه‌فرنگی شهرستان‌های فریمان، تربت‌جام، مشهد، چناران، قوچان، فیروزه و نیشابور از حشرات مفید به نام زنبور تریکو گراما و براکون برای پارازیت آفت هلیوتیس برای تولید محصول سالم این حشرات رها‌سازی شده است؛ امسال جهاد کشاورزی نیشابور بیش از 683 میلیون حشره مفید پرورش داده و در مزارع گوجه‌فرنگی و پنبه رها‌سازی کرده است.
وی رها‌سازی حشرات مفید در مزارع گوجه‌فرنگی را برای جلوگیری از آلودگی محیط ‌زیست عنوان کرد و افزود: در حال حاضر روش مبارزه بیولوژیکی مورد استفاده روز‌افزون بهره‌برداران برای کنترل آفت قرار گرفته و با استفاده از این روش کشاورزان از سموم شیمیایی در مزارع خود استفاده نکرده و محصول عاری از سم تولید می‌کنند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول