اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

شرکت‌های انگلیسی مصنوعات رژیم صهیونیستی را تعدیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: بیش از 50 شرکت انگلیسی مصنوعات رژیم صهیونیستی را تعدیل کردند ولی از آن مرکب غرور و جنون‌آمیز پایین نمی‌آید.

شرکت‌های انگلیسی مصنوعات رژیم صهیونیستی را تعدیل می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: به همین مناسبت مجلس عزاداری در اول مهر ماه مصادف با سالروز شهادت این امام همام در مدرسه امیرمؤمنان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت مسائل اخلاقی گفت: انسان مومن در زندگی گرفتار طوفان و لرزش‌هایی است که وی را به مقام‌های بالا یا پایین هدایت می‌کند.
این مرجع تقلید صبر را از دیگر ویژگی‌های انسان مؤمن ذکر کرد و افزود: انسان در زندگی گرفتار بلاهایی است و ممکن است با فقر، بیماری، مصائب، خشکسالی و تصادفات رو‌به‌رو شود و لازم است در این امور صبور باشد به زمین و آسمان شکوه نکند.
وی خاطرنشان کرد: مومنان باید در نعمت‌ها شکرگزار باشند و به صورت قلبی، زبانی و عملی به تشکر بپردازند.
‌مکارم‌شیرازی با بیان اینکه روزی هر فردی را پروردگار بر اساس کار و تلاش افراد تعیین می‌کند، بیان کرد: افراد مؤمن چشم طمع به اموال دیگران ندارد و با تلاش در مسیر کسب روزی حلال تلاش می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: دستورات جنگی اسلام امروز مشاهده نمی‌شود چراکه اسلام جنگ شیمیایی و آلوده کردن آب‌ها را نمی‌پسندد و اسلام ظلم به دشمنان را نمی‌پسندد و عدالت را می‌خواهد.
استاد درس خارج فقه با اشاره به ویژگی‌های دیگر انسان مومن عنوان کرد: اسلام بر تعامل با دوستان تاکید کرده ولی از تحمیل خود بر دیگران و واگذاری فعالیت‌های خود به دیگران انسان‌ها را برحذر داشته است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود بیان کرد: یکی از بزرگان دانشمندان مصر به مسلمانان هشدار داده بود که در این اواخر خبری رسیده که رژیم صهیونیستی قصد دارد به مسجد‌الاقصی حمله کند و این مسجد ویران شود و به جای آن مسجد سلیمان بسازند و شکل اسلامی مسجد‌الاقصی به کلی تغییر کند و به شکل یهودی‌گری درآید.
‌مکارم‌شیرازی با بیان اینکه اسرائیل به طور متناوب در حال شکست است، اظهار کرد: این رژیم در لبنان شکست خورد و در مصر نیز بلایی که بر سر سفارتخانه‌اش آوردند بلای عظیمی بود.
وی خاطرنشان کرد: در این اواخر در اخبار آمده که بیش از 50 شرکت انگلیسی مصنوعات رژیم صهیونیستی را تعدیل کردند ولی آنها از آن مرکب غرور و جنون‌آمیز پایین نمی‌آید.
این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر مسلمانان به اوضاع داخلی و مسائل اسلامی مشغول باشند در یک موقعیت این مار خفته بیدار شده و دست به کاری می‌زند که کار برای مسلمانان گران تمام خواهد شد.
وی عنوان کرد: مسلمانان باید مراقب باشند و شرف و افتخار مسلمانان در این است و امیدواریم با این مقدمات که برای اسرائیل فراهم شده چندی نگذرد که نابودی کامل رژیم غاصب را با چشمان خود مشاهده کنیم.
‌مکارم‌شیرازی با بیان اینکه بیداری اسلامی نعمتی است که خداوند به مسلمانان عطا کرده است، بیان کرد: در این بیداری باید از دو چیز پرهیز کرد مبادا در این بیداری اسلامی کشورها به جان یکدیگر بیفتند و کشورهایشان به دست خودشان ویران شوند.
وی تاکید کرد: این کشورها باید هر چه سریع‌تر بساط استبداد را برچینند و کاری کنند که کشورشان مستقل، آباد، آزاد از چنگال استعمارگران نجات پیدا کند.
این مرجع تقلید ادامه داد: خداوند باغی نصیب این ملت‌ها کرده که میوه‌هایش به ثمر نشسته، مبادا شغالان خارجی بیایند میوه‌ها را بخورند و برای آنها چیزی باقی نماند.
وی عنوان کرد: این کشورها باید مراقب اختلافات داخلی باشند تا گرفتار این اختلافات نشوند و دشمنان خارجی نیایند و زحمات آنها را تملک کنند.
‌مکارم‌شیرازی با خطاب قرار دادن علمای اسلام گفت: علمای اسلام به ویژه روحانیون الازهر لازم است این دو خطر را به مسلمانان اعلام و آنها را متوجه کنند تا این بیداری اسلامی با حداقل هزینه به نتیجه نهایی و کامل برسد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول