اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از دو دهه وقفه انجام می‌شود؛

رونمایی دوباره از کتاب خاطره‌انگیز تپه برهانی

خبرگزاری فارس: مدیر انتشارات ستارگان درخشان از چاپ 16 عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس خبر داد که کتاب خاطره‌آفرین تپه برهانی از جمله آنها است.

رونمایی دوباره از کتاب خاطره‌انگیز تپه برهانی
جانمراد احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره این مراسم اظهار داشت: تعداد 12 عنوان از این کتاب‌ها در تاریخ چهارم مهرماه در دانشگاه اصفهان با حضور سردار صفوی رونمایی می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها کتاب تپه برهانی است که پس از دو دهه وقفه تجدید چاپ شد.
وی با اشاره به اینکه نسخه‌های این کتاب سال‌ها در دسترس نبود، گفت: ویرایش قبلی این کتاب مربوط به سال 70 بوده و به دلایلی نویسنده کتاب حاضر به چاپ مجدد آن نبود.
مدیر انتشارات ستارگان درخشان اضافه کرد: امسال با صحبت‌های که با نویسنده کتاب انجام شد این کتاب به طور کلی بازنویسی و ویرایش و صحنه‌های مهمی از آن نیز بازآفرینی شد.
وی درباره داستان مستند این کتاب گفت: تپه برهانی شرح حماسه گردان میثم از لشکر امام حسین (ع) در عملیات والفجر 2 را شامل می‌شود که در زمان چاپ بسیار مورد استقبال قرار گرفته و در عرض دو سال  به چاپ سوم رسید.
مرادی ادامه داد: پس از تصرف این تپه توسط نیروهای دشمن و شهادت حسین برهانی فرمانده این گروهان نیروها، بار دیگر موفق به بازپس‌گیری تپه شده و همان موقع به خاطر رشادت شهید برهانی در حفاظت از تپه، آن را به نام وی نام‌گذاری می‌کنند.
وی اضافه کرد: در نهایت پس از یک هفته مقاومت در راه دفاع از این تپه که در نتیجه عملیات بسیار تأثیرگذار بوده، تنها دو نفر از این گروهان باقی می‌مانند.
مدیر انتشارات ستاره‌های درخشان درباره ادامه موضوع کتاب تصریح کرد: آنها از روی ناچاری و برای اسیر نشدن به دست دشمن از پرتگاهی خود را به پایین پرتاب می‌کنند و به بیشه‌ای در دیدگاه عراقی‌ها می‌رسند و تا 20 روز تنها از برگ درختان تغذیه می‌کنند، این کتاب شرح لحظات حماسه آفرین دفاع از تپه برهانی، تشنگی و شهادت رزمندگان بر روی این تپه و سپس زندگی 20 روزه این دو نفر است.
وی با بیان اینکه این کتاب تاکنون موفق به دریافت جوایز گوناگونی شده، تاکید کرد: از جمله این جوایز  جایزه ۲۰ سال ادبیات پایداری، کتاب سال ادبیات دفاع مقدس و جایزه کتاب دانشجو است.
مرادی در ادامه درباره دیگر کتاب‌های مهم مراسم رونمایی گفت: آخرین امتحان با موضوع شهدای دانشگاه اصفهان نوشته احمد فروغی، شکوفه‌های سرخ زندگی نوشته حسین علی محمدی، ستاره صبح زندگی شامل خاطرات شهید احمد حجتی و راهی به ملکوت از جمله این کتاب‌ها است.
وی گفت: چهار عنوان از این کتاب‌ها که مربوط به شهدای شمال غرب اصفهان است که در کردستان به شهادت رسیده‌اند در تاریخ یکم مهرماه با حضور سرلشکر ایزدی در اردوگاه شهدای درچه رونمایی می‌شود.
مدیر انتشارات ستاره‌های درخشان عنوان این کتاب‌ها را نیز به شرح زیر بیان داشت: فرزند خورشید با موضوع زندگی و خاطرات شهید غلام رضا صالحی، رستاخیز پاوه نوشته محترم صدیق، مردم‌یاری خاطرات سردار بهیار و مسافر مهتاب نوشته عباس اسماعیلی است.
 انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول