اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

تمهیدات ویژه برای سرویس دانش‌آموزان خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با همکاری اتوبوسرانی و تاکسیرانی، تمهیدات لازم و ایمن برای سرویس مدارس دانش‌آموزان فراهم شده است.

تمهیدات ویژه برای سرویس دانش‌آموزان خراسان رضوی
محمدتقی فخریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با هماهنگی کارگروه ماده 18 متشکل از شهرداری، فرمانداری، آموزش و پرورش، تاکسیرانی و اتوبوسرانی تمهیدات لازم برای سرویس مدارس دانش آموزان ایجاد شده است.
فخریان با تذکر این نکته به خانواده‌های دانش‌آموزان گفت: خانواده‌ها، وسیله ایاب و ذهاب فرزندان خود را از طریق تاکسیرانی و اتوبوسرانی فراهم کنند تا آموزش و پرورش بر روی سرویس‌دهی آنها نظارت بیشتری داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: امسال جشن شکوفه ها و جشن جوانه‌ها با همکاری آستان‌قدس رضوی در مضجع شریف امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
فخریان گفت: استاندار خراسان رضوی تمام نهادهای مرتبط را برای هرچه باشکوه‌تر و متفاوت‌تر برگزار کردن آغاز سال تحصیلی پربار و با نشاط ملزم به همکاری و مساعدت با اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نموده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: برای هرچه با شکوه‌تر برگزارشدن ویژه برنامه‌های آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان، همه فرمانداران و شهرداران و ائمه جمعه شهرستان‌های استان ملزم به همراهی با آموزش و پرورش هستند.
فخریان گفت: استان خراسان رضوی با ظرفیت یک میلیون و 107 دانش آموز در 47 منطقه و ناحیه و شهرستان با حضور 86 هزار معلم، در10 هزار کد آموزشگاهی در سوم مهر ماه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با همه انرژی و پس از برگزاری جلسات آموزش توجیهی و آماده‌سازی معلمان به استقبال سال تحصیلی جدید می‌رود.
فخریان افزود: با همکاری استانداری و اعتبارات اعطاء شده برای تبدیل مدارس کپری به کانکس، دیگر مدارس کپری عشایر را در سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان عشایر نداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 178 پروژه آموزشی امسال از آغاز سال تحصیلی جدید در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد 640 کلاس درس به کلاس‌های مدارس افزوده و دو استخر ویژه طرح صبا و  27 سالن ورزشی درمهر ماه افتتاح می‌شود.
فخریان افزود: با توجه به سیاست‌های کلان وزارت آموزش و پرورش 85 درصد از دانش‌آموزان خراسان رضوی در پایه‌های مختلف در نوبت صبح سازماندهی شدند و بیشترین مشکل ما در این سازماندهی در منطقه تبادکان به دلیل شرایط خاصه کوچ منطقه بوده است که توفیق زیادی به‌دست نیاوردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: برای ساماندهی فضا و کمک به تجهیزات مدارس، با هماهنگی اداره‌کل نوسازی مدارس استان خراسان، کمک‌های اولیه ضروری مانند میز و نیمکت برای مدارس آماده شده است.
فخریان گفت: در حوزه هوشمندسازی مدارس، شرایط و امکانات استفاده همه مدارس استان از شبکه اینترنت و اینترانت و تجهیز آنها به سالن و سیستم مدارس هوشمند فراهم شده است و با کمک استانداری در سال تحصیلی جدید 4 هزار مدرسه هوشمند و الکترونیک در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.
فخریان درباره وضعیت دانش‌آموز نوجوان قطع نخاع شده افزود: وضعیت عمومی وی نسبت به گذشته بهتر شده، اما متاسفانه هنوز حال وی رضایت‌بخش نیست و نگران‌کننده است و همه هزینه‌های درمانی جاری علی مخنکی را با بیمه هماهنگ کردیم که خانواده‌اش دچار مشکلات و نگرانی‌های درباره درمان و هزینه‌های بستری بودنش در بیمارستان نداشته باشند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول