اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 1392 صورت می‌گیرد؛

اتمام مطالعات طرح جامع مدیریت پسماندها در کشور

خبرگزاری فارس: شهردار بناب از اتمام مطالعات طرح جامع مدیریت پسماندها تا پایان سال 1392 در کشور خبر داد.

اتمام مطالعات طرح جامع مدیریت پسماندها در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید اسدالله مجتبی‌پور امشب در نشست کار گروه مدیریت پسماند شهرستان بناب اظهار داشت: بر اساس طرح توسعه برنامه پنجم کشور تمام شهرهای کشور موظفند مطالعات این طرح را تا پایان سال 92 به اتمام برسانند.
وی افزود: شهرداری بناب برای هرچه بهتر عملیاتی کردن حوزه پسماند 5 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی کرده است و به دنبال تصویب طرح، اعتبار لازم منظور خواهد شد که از اهمیت بالایی برخوردار است.
شهردار بناب گفت: هم اکنون 90 تا 97 درصد جمع‌آوری زباله در سطـح شهـر بناب به صـورت مکانیزه انجام مـی‌شود که دفن زباله در بناب مورد قبول بوده و کاملاً به صورت بهداشتی دفن می‌شود.
وی همچنین ازآمادگی کامل شهرداری برای همکاری با ادارات به ویژه حفاظت محیط زیست خبر داد و افزود: شهرداری آماده همکاری برای اجرای قوانین به خصوص قوانین محیط زیست است.
مجتبی‌پور ضمن استقبال از درخواست‌های فرماندار مبنی بر انجام کارهای محوله توسط ادارات و عدم واگذاری آن به سایر ادارات تأکید کرد: قانون وظایف هر یک از دستگاه‌ها را مشخص کرده و هرکدام از ادارات موظفند وظایف خود را انجام دهند و از واگذاری وظایف خود به سایر ادارات پرهیز کنند.
عل عبدلی معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: بحث مدیریت پسماندهای شهرستان یک بحث منطقه‌ای، استانی و کشوری نیست؛ بلکه یک بحث جهانی است و جای خوشبختی است که این موضوع در این شهرستان از سوی مسئولان به چالش کشیده می‌شود.
وی بابیان اینکه جمع‌آوری پسماندهای روستایی جزو اولویت کاری وزارت کشور است؛ اضافه کرد: شهرستان بناب که توسعه آن نه تنها در استان، بلکه در کشور مطرح است؛ از مسئولان شهرستان انتظار می‌رود خود را با توسعه همه جانبه این شهرستان وفق دهند.
معاون حفاظت محیط زیست استان ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری بناب به خاطر دفن بهداشتی و اصولی زباله‌های شهرستان تصریح کرد: حفاظت محیط زیست استان هیچ یک از زباله‌گاه‌های استان را قبول ندارد و در حالی که هیچکدام از زباله‌گاه‌های استان مورد قبول محیط زیست استان نیست، ولی حداقل در شهرهای بناب و مرند زباله‌های تولیدی به صورت بهداشتی دفن می‌شوند و جای تقدیر و تشکر از مسئولین شهرداری دارد.
انتهای پیام/ص20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول