اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول جهاد دانشگاهی مازندران خبر داد:

پرورش 3 نوع گیاه دارویی در مازندران

خبرگزاری فارس: کارشناس خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی مازندران گفت: سه نوع گیاه دارویی رزماری، به‌لیمو و آویشن در اراضی جهاد دانشگاهی مازندران کشت می‌شود و هر سه گونه از این گیاهان دارای تیپ آزاد و چند ساله هستند.

پرورش 3 نوع گیاه دارویی در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدعلی محمدنژاد بعدازظهر امروز در بازدید از خبرنگاران رسانه‌های گروهی مازندران از مزارع کشت گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی مازندران اظهار داشت: گیاه «به‌لیمو» در ارتفاعات پایین دست قابل کشت است.
وی با اشاره به اینکه تلاش پژوهشگران جهاد دانشگاهی مازندران بر این است که از سال بعد کشت به‌لیمو را در 5 هکتار از اراضی جهاد دانشگاهی مازندران گسترش دهند، تصریح کرد: 3 نوع گیاه دارویی رزماری، به‌لیمو و آویشن در اراضی جهاد دانشگاهی مازندران کشت می‌شود و هر 3 گونه از این گیاهان دارای تیپ آزاد و چند ساله هستند.
کارشناس خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی مازندران با اعلام اینکه در سال جاری یک هکتار از اراضی جهاد دانشگاهی به کشت به‌لیمو اختصاص یافته است، بیان داشت: گیاه به‌لیمو به عنوان آرام بخش و هضم‌کننده غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد و گیاه آویشن برای دردهای سینه، گلودرد و گیاه رزماری برای دردهای عضلانی و جریان گردش خون موثر است.
 محمدنژاد ادامه داد: گیاه رزماری به عنوان گیاه قابل استفاده در فضای سبز نیز محسوب می‌شود.
 
*بازار مصرف کود ورمی کمپوست برای کل کشور
  مجری طرح کود ورمی کمپوست جهاد دانشگاهی مازندران نیز در این بازدید با اعلام اینکه پژوهشگران جهاد دانشگاهی واحد مازندران از سال 87 اقدام به استفاده از کود بیولوژیک کرده‌اند، گفت: استفاده از بقایای مختلف گیاهی، مواد آلی، تولید کمپوست و ورمی کمپوست از فعالیت‌های این بخش است.
 محسن بابایی با بیان اینکه در حال حاضر از کود ورمی کمپوست فقط در استان‌های مازندران، گلستان و مشهد استفاده می‌شود، اضافه کرد: این کود بیولوژیک برای گلخانه‌ها کود کاملی است که استفاده از کودهای شیمیایی را  بی‌نیاز می‌کند.
وی با اعلام اینکه با استفاده از این کود نیازی به استفاده از کودهای شیمیایی در گلخانه‌ها نیست، بیان داشت: استفاده از کود بیولوژیک با کودهای شیمیایی برابری می‌کند.
 مجری طرح کود ورمی کمپوست خاطرنشان کرد: بازار مصرف کود ورمی کمپوست برای کل کشور در نظر گرفته شده است که به مرور پشتیبانی لازم برای تهیه و توزیع آن انجام خواهد پذیرفت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول