اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه الوند:

فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها نادیده گرفته نشود

خبرگزاری فارس: امام جمعه الوند گفت: فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی نباید منحصر به برخی از شهرها و مناطق بوده و سایر مناطق نادیده گرفته شوند.

فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها نادیده گرفته نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی نباید منحصر به برخی از شهرها و مناطق بوده  و سایر مناطق نادیده گرفته شوند.
وی ادامه داد: برای انجام موفقیت‌آمیز فعالیت‌های فرهنگی و بهره‌برداری  از آن، باید برنامه‌ریزی متمرکزی وجود داشته باشد که متناسب با نیازهای فرهنگی هر منطقه سازمان‌دهی شود.
امام جمعه الوند تصریح کرد: در صورتی که فعالیت در عرصه فرهنگ به صورت متمرکز انجام نشود فرهنگ جهل و استبداد بر عقلانیت غلبه خواهد کرد و موجب به وجود آمدن مشکلاتی متعدد خواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات فرهنگی در برخی از شهرها و روستاهای البرز اضافه کرد: شهر نصرت آباد از جمله شهرهایی است که با توجه به تنوع جمعیتی و کمبود فضاهای فرهنگی نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
عادل‌پور اعلام کرد: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، کتابخوانی باید جزو عادت ما و فرزندان‌مان باشد، یعنی در ایام فراغت نیز زمانی به خواندن کتاب اختصاص داده شود که دستیابی به این هدف  نیازمند فرهنگ‌سازی است.
وی عنوان کرد: امروزه کتاب و کتابخوانی در فرآیند توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع دارای نقش موثری است که بدون در نظر گرفتن آن، امکان دستیابی به توسعه و پیشرفت مطلوب وجود ندارد.
در ادامه سرپرست فرمانداری البرز اظهار کرد: جذب حمایت خیرین در راستای کتابخانه‌سازی و توسعه فرهنگ مطالعه، باید مورد توجه ویژه مسئولان فرهنگی قرار گیرد.
غلامرضا حسن‌پور افزود: به طور قطع  یکی از موثرترین راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان، نهادینه کردن ارزش‌های فرهنگی ایرانی اسلامی در جامعه به ویژه بین جوانان و نوجوانان است که انجام این مهم نیازمند به بسیجی همگانی دارد.
وی با اشاره به آیات و روایات متعدد در خصوص اهمیت تعاون، همکاری و مشارکت اضافه کرد: در هیچ یک از ادیان به اندازه اسلام درباره مشارکت در کارها و نیکی به یکدیگر سفارش نشده که در این راستا وظیفه ما حرکت در مسیر تعالیم اخلاقی اسلام است.
سرپرست فرمانداری البرز خاطرنشان کرد: امروزه کتابخانه‌ها در تمام جهان به عنوان مجموعه‌ای از خدمات فرهنگی، برنامه‌ریزی شده که می‌تواند همپای تمام پیشرفت‌های رسانه‌ای گام برداشته و مخاطبان را از اقشار مختلف به خود جذب کند.
وی تصریح کرد: البته دستیابی صحیح به این موفقیت در کشور به ویژه در شهرستان‌ها نیازمند پشتیبانی و برنامه‌ریزی دقیق مسئولان و حمایت خیرین‌ است.
حسن‌پور توضیح داد: طی سال‌های گذشته فعالیت‌های موثری در راستای جذب حمایت نیکوکاران در ساخت مدارس، بیمارستان‌ها ‌یا کمک به ایتام انجام شده ولی باید در نظر داشت، هر گامی که برای افزایش دانش و سطح فرهنگی مذهبی افراد جامعه برداشته شود، موجب کاهشی  چشمگیر در آسیب‌های اجتماعی است.
وی اعلام کرد: در صورتی که بودجه و برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها و تجهیز آنها به امکانات نوین ارائه شود، با افزایش حضور افراد در این مکان فرهنگی، سرانه مطالعه افزایش یافته و موجب پرشدن مفید اوقات فراغت نوجوانان و جوانان خواهد شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول