اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 24 ماه آینده؛

فاز نخست مجتمع پتروشیمی کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنایع و معادن کردستان از بهره‌برداری فاز نخست مجتمع پتروشیمی استان طی 24 تا 30 ماه آینده خبر داد.

فاز نخست مجتمع پتروشیمی کردستان به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس شاه‌غیبی شنبه شب در جلسه خانه صنعت و معدن استان به اجرای طرح پتروشیمی استان اشاره کرد و اظهارداشت: این طرح یکی از طرح‌های بنیادی و اساسی استان است.
وی تصریح کرد: بخش اول ماشین‌آلات این طرح به استان وارد شده و در حال حاضر آماده نصب است و برای تکمیل سریع ساختمان آن‌هم حداقل 150 تن میل‌گرد روزانه استفاده می‌شود.
به گفته وی مجتمع پتروشیمی کردستان در قالب دو فاز اجرایی ساخته خواهد شد و بین 24 تا 30 ماه آینده هم فاز اول این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرکل صنایع و معادن کردستان،گفت: پس از اعلام اعضای هیئت مدیره صندوق توسعه ملی به دستور رئیس جمهور 10 میلیارد دلار ارز در اختیار بانک صنعت و معدن برای استفاده در بخش صنعت و معدن و تجارت قرار گرفته است.
شاه‌غیبی در ادامه مطلب فوق اظهارداشت: امیدواریم کردستان هم سهم خوبی را در عمران طرح‌های صنعت و معدن خود داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به مصوبه قانون بودجه سال 90 ماه 28 اشاره کرد و افزود: بر اساس این مصوبه واحدهایی که معوقه بانکی دارند، یک دوره امهال برای آن‌ها باید در نظر گرفته شود.
به گفته وی معوقه همه مراکز سرمایه گذاری شده در بنگاه های اقتصادی برای مدت 60 ماه تقسیط داده خواهد شد.
این مقام مسئول بر اعلام آیین نامه اجرایی مصوبه مذکور به بانک‌ها تاکید و تصریح کرد: امیدواریم اجرای این آیین نامه در بانک‌ها به سرعت انجام شده تا بسیاری از مشکلات موجود واحدها رفع شود.
مدیرکل صنایع و معادن کردستان از اعلام مصوبات ستاد تسهیل  به تمام بانک‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط خبرداد و گفت:‍ افرادی که در ارتباط با این مصوبه هستند به مراکز مربوطه مراجعه و پیگیر مسائل مربوطه خود باشند.
شاه غیبی با اشاره به طرح‌های آمایش صنعت و معدن در استان اظهارداشت: در مجموع نزدیک به 28 طرح با اعتبار 590 میلیارد تومان در بانک صنعت و معدن در حال بررسی است.
وی در ادامه مطلب فوق عنوان کرد: از تعداد طرح‌های مذکور تقریبا پنج طرح مصوب شده و یک طرح هم به مرحله قرارداد رسیده است.
وی با بیان اینکه بنیاد برکت تاکنون 16 طرح استان را برای مشارکت پذیرفته است، اضافه کرد: در طی چند هفته گذشته هم سه طرح دیگر را به این بنیاد معرفی و هم اکنون در حال بررسی است.
وی هزینه طرح‌های ذکر شده را 270 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: با اجرای این طرح بیش از 3 هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول