اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان اردبیل:

کتاب استان‌شناسی برای تحصیل دانش‌آموزان تهیه می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: کتاب استان‌شناسی برای تحصیل دانش‌آموزان در پایه دوم متوسطه در حال تدوین و تهیه است.

کتاب استان‌شناسی برای تحصیل دانش‌آموزان تهیه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غفار نجات‌خواه صبح امروز در جلسه شورای آموزش‌ و پروش استان اظهار داشت: بر اساس سیاست آموزش و پرورش در بحث تدوین و تهیه کتاب جامع در مورد سیمای استان‌ها، از چند ماه پیش کار تدوین و تهیه کتاب استان‌شناسی را در اردبیل آغاز کردیم.
وی بیان داشت: سال‌هاست که در پایه دوم متوسطه در کنار کتاب جغرافیا، کتاب جغرافیای مربوط به استان‌ها تدریس می‌شود که با تغییر محتوای این کتاب سعی کردیم کتابی جامع‌تر و با اطلاعات جدید را با عنوان استان‌شناسی تهیه کنیم و در اختیار دانش‌آموزان پایه دوم متوسطه استان اردبیل قرار دهیم تا بیشتر و بهتر با سیمای استان اردبیل آشنا شوند.
نجات‌خواه گفت: این کتاب در شش سرفصل و 150 صفحه به همت سر گروه آموزشی جغرافیا در حال تدوین نهایی است و تا یک ماه آینده به چاپ می‌رسد.
وی ابراز داشت: قرارداد لازم با سازمان پژوهش و سر گروه دوره آموزشی منعقد شده و ما بخشی از اطلاعات خود را جمع‌آوری کردیم ولی همچنان جمع‌بندی آخرین اطلاعات مربوط به استان اردبیل در حوزه‌های مختلف نیاز داریم.
این مسئول افزود: عناوین کتاب در دست تهیه شامل‌ جغرافیای طبیعی، ‌انسانی، پیشینه تاریخی، مشاهیر استان، توانمندی‌ها، پیشرفت‌های استان و دستاوردهای استان در سه دهه گذشته انقلاب است که با نگاهی گذرا در تمام این بخش‌ها مطالبی جدید و قابل تامل ارائه شده است.
معاون آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در تهیه و تدوین این کتاب تلاش کردیم تا آخرین اطلاعات و رهیافت‌ها را با کمک دستگاه‌های اجرایی مختلف جمع‌بندی کنیم.
وی بیان داشت: برای تدوین این کتاب هفت نفر از معلمان و کارشناسان سر گروه درسی جغرافیا نشست‌ها و هماهنگی‌های لازم را انجام دادند تا بتوانیم کتابی جامع و کامل را با استناد به آمار و ارقام درست و اطلاعات صحیح جمع‌آوری کرده و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.
معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان اردبیل هدف از تدوین این کتاب را آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با موضوعات متنوع استان اردبیل به ویژه تحولات سه دهه اخیر یادآور شد و افزود: ما در این کتاب سعی کردیم دانش‌آموزان با سیمای تغییر یافته استان بهتر و بیشتر آشنا شوند.
این مسئول در پایان سخنان خود  ابراز داشت:‌ امیدواریم تا نیمه دوم سال تحصیلی این کتاب چاپ و در اختیار دانش‌آموزان استان اردبیل در پایه دوم متوسطه قرار گیرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول