اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

اردبیل نیازمند تاسیس دانشگاه بین‌المللی قفقاز است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: استان اردبیل نیازمند تاسیس و راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی قفقاز همچون دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین است که سالانه پذیرای هزاران دانشجوی خارجی است.

اردبیل نیازمند تاسیس دانشگاه بین‌المللی قفقاز است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش  استان اردبیل اظهار داشت: هنوز دانشگاه صنعتی استان در پیچ و خم اداری و برخی بی‌‌توجهی‌ها و بی‌مهری‌ها به ثمر ننشسته در حالی که با تاکید دولت در کنار حل مشکل ماده 215 این مجموعه دانشگاهی 2 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه در سفر اول اختصاص یافته بود.
وی با طرح این سئوال از مسئولان استان و نمایندگان مجلس که چرا راه‌اندازی این دانشگاه با تاخیر جدی مواجه شده است، گفت: چرا زور رایزنی و لابی ما نباید بر سایر استان‌ها غلبه کرده و نتوانیم اعتبار مورد نیاز را برای تاسیس دانشگاه صنعتی استان بگیریم.
عاملی در ادامه ضرورت توسعه دانشگاه محقق اردبیلی را یادآور شد و بیان داشت: سفر چهارم فرصت مناسبی بود تا درخواست‌های خود را در این زمینه مطرح کنیم و کاش این جلسه قبل از آغاز سفر چهارم رئیس جمهور به استان اردبیل برپا می‌شد تا ما از شخص رئیس جمهور درخواست می‌کردیم به توسعه فضای دانشگاه محقق اردبیلی و دانشکده‌های زیر‌مجموعه آن همت کند.
وی از مسئولان و متولیان امر خواست تلاش کنند تا مجوز احداث دانشگاه بین‌المللی قفقاز را برای این استان بگیرند تا در این استان نیز همچون قزوین با داشتن یک دانشگاه بین‌المللی شاهد پذیرش دانشجویان خارجی به ویژه کشورهای همجوار باشیم.
امام جمعه اردبیل در ادامه از صدا و سیما خواست با برگزاری برنامه‌های مختلف والدین و خانواده‌ها را نسبت به موضوع کنکور و حضور موفق فرزندان‌شان ترغیب و آگاه‌سازی کنند تا برخی از مشکلات ریشه‌ای و فرهنگی در این زمینه با آگاه‌سازی درست برطرف شود.
وی در آستانه سال تحصیلی توصیه‌ای نیز به مجموعه آموزش و پرورش داشت و گفت: از مجموعه آموزش و پرورش به جد انتظار داریم رابطه مدرسه با خانه و اولیا با مربیان و معلمان را تقویت کرده و اصلاح کند.
عاملی بیان داشت: تا کنون نتوانستیم از ظرفیت اولیا و مربیان در برطرف کردن بسیاری از معضلات و مشکلات تربیتی استفاده کنیم در حالی که تربیت نسل سالم همت والای خانواده‌ها و معلمان و مربیان را می‌طلبد چرا که اگر اولیا در تربیت فرزندان خود احساس مسئولیت نکنند اتفاق بزرگی در این حوزه رخ نمی‌دهد.
وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: اگر تمام بودجه فرهنگی استان را صرف سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش به ویژه امور تربیت کنند در این استان انقلابی بزرگ رخ می‌دهد و بسیاری از ناهنجاری‌ها و دغدغه‌های خانواده‌ها کاهش می‌یابد.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان داشت:‌ در دور سوم سفر رئیس جمهور و در کار گروه فرهنگی اعلام کردیم که 30 میلیارد تومان سهم اعتبارات فرهنگی استان اگر صرف تربیت و کارهای زیربنایی در پرورش نسل آینده شود ما بهتر نتیجه می‌گیریم تا اینکه این اعتبار صرف برخی پروژه‌های نیمه تمام یا طرح‌های بلا استفاده شود.
وی از مسئولان آموزش و پرورش  استان خواست تا با دعوت از شخصیت‌های برجسته کشوری مبانی و راهکار درست پرورش و تربیت نسل آینده را بیشتر و بهتر تبیین و تشریح کند چرا که بزرگترین گناه آموزش و پرورش  و حوزه‌های علمیه این بوده است که تا کنون نرم‌افزار تربیتی درست را طراحی و تهیه نکرده و بیشتر با سلایق و علایق خاص در این حوزه رفتار کرده است.
 عاملی شناخت مبدا و مقصد را در حوزه تربیت بسیار ضروری توصیف کرد و گفت: ‌ما با یک استراتژی تربیتی می‌توانیم آغاز حرکت و پایان آن را به درستی ترسیم و فضاسازی ‌کنیم تا نسل سالم تربیت شده و دغدغه خانواده‌ها به حداقل برسد.
وی اظهار داشت: ایجاد فضای خوب تربیتی و سیمای شایسته علمی در استان همت تمام افراد را می‌طلبد و نباید در این باب قصور و کوتاهی کرد.
این مسئول در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و آموزش عالی باید بند بند کارهای اجرا شده را درست و دقیق ارزیابی کنند تا معلوم شود قصور و کوتاهی در کسب رتبه 24 کنکور برای استان اردبیل دست‌پخت چه افرادی بوده که انتظار داریم این افراد از سمت خود استعفا داده و کنار بروند.
وی اظهار داشت: همچنان این گره و سئوال در ذهن‌ها باقی مانده که چرا با وجود رتبه عالی استان در نمره خام کنکور رتبه جمع‌بندی کنکور برای استان در رده‌های پایین قرار دارد و اگر در این زمینه نیاز به توسعه رشته‌های شبانه‌، تغییر رتبه‌بندی، توجه به بومی‌گزینی، توسعه واحد‌های دانشگاهی و برخی دیگر از اقدامات است انتظار می‌رود متولیان در انجام آن قصور و کوتاهی نکنند.
امام جمعه اردبیل در پایان تصریح کرد: این مظهر بی‌عدالتی برای فرزندان باهوش و غیرتمند این استان است که با وجود کسب نمرات خام شایسته به دلیل برخی ناعدالتی‌ها در رتبه‌بندی‌ها و بومی‌سازی رشته‌ها حق فرزندان ما ضایع شود و نتوانند در کنکور در جمع شرکت‌کنندگان و داوطلبان دیگر سربلند کنند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول