اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

تمام گلزارهای شهدای استان ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار قم بر لزوم برنامه‌ریزی گسترده و اهتمام جدی دستگاه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و از ساماندهی تمام گلزارهای شهدای استان خبر داد.

تمام گلزارهای شهدای استان ساماندهی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد‌حسین موسی‌پور در جلسه کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار کرد: نظام مقدس ما، حاصل خون شهیدان گرانقدری است که با روحیه ایثار و از خود گذشتگی، از با ارزش‌ترین سرمایه و هستی خویش گذشتند و نعمت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آوردند.
وی با تاکید بر لزوم توجه جدی به ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تصریح کرد: نباید اجازه داد تا گرد زمان درخشش و جلای فرهنگ ناب ایثار و شهادت را گرفته و حافظه‌ها را نسبت به این میراث و گنجینه‌های ارزشمند، دچار فراموشی و غفلت کند.
استاندار قم با بیان اینکه هر آن چه که نظام مقدس اسلامی دارد از برکت و مجاهدت شهدا و ایثارگران است، افزود: باید تلاش کنیم تا حق فرهنگ ایثار و شهادت را به درستی ادا‌ کنیم.
‌موسی‌پور با تاکید بر ضرورت جدیت بنیاد شهید و سایر دستگاه‌های فرهنگی دخیل نسبت به جمع آوری، تنظیم و نگهداری آثار شهدا و ایثارگران خاطرنشان کرد: نخستین گام در این طرح، ارزیابی وضعیت موجود و انتقال تمام آثار و فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه مستند‌سازی آثار شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های مختلف، به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است.
وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها باید در اجرای این طرح فرهنگی همکاری داشته باشند، لزوم شناسایی و فراهم شدن زمینه‌های مشارکت افراد علاقه‌مند و دارای شور و اشتیاق همکاری در این طرح در دستگاه‌های اجرایی استان را خواستار شد.
استاندار قم با اشاره به این که تاکنون ساماندهی 27 گلزار شهری و روستایی استان به اتمام رسیده است، از ساماندهی تمام گلزارهای شهدای استان طی برنامه زمان‌بندی شده خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تمام گلزار‌های شهدای استان طی سال‌های 90 و 91 ساماندهی خواهند شد.
‌موسی‌پور با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تشکیل شوراهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها گفت: با توجه به اشتراکات و همسو بودن وظایف و ساختارهای این شورا با کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدا، تصمیم بر این شد تا این دو کارگروه به صورت مشترک و با برنامه‌های مشخص برگزار شوند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول