اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تو‌سعه ورزشی استان کر‌مانشاه:

سرانه فضای ورزشی کرمانشاه 82 درصد متر‌مربع است

خبرگزاری فارس: معاون تو‌سعه ورزشی استان کر‌مانشاه گفت‌: فضای ورزشی استان کر‌مانشاه که سرانه متو‌سط آن 25 درصد متر‌مربع بوده در سال 90 به ‌82 در‌صد متر‌مر‌بع رسیده است‌.

سرانه فضای ورزشی کرمانشاه 82 درصد متر‌مربع است
جلال عزیز‌ی در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار فارس در کر‌مانشاه با اشاره به اینکه بر‌اساس بر‌نامه چهار‌م تو‌سعه فضای ورزشی تر‌بیت بدنی سراسر کشور باید یک متر‌مربع باشد‌، افزود: در استان کر‌مانشاه براساس بر‌نامه چهارم توسعه بر‌نامه‌ریزی کرده و اولویت ورزش را حول ورزش‌های قرار دادیم که در سطح کشور جایگاه مناسبی دارد البته هیئت‌هایی در استان وجود داشت که فاقد هرگونه مکان ورزشی بودند و در بر‌نامه تو‌سعه نیز به این هیئت‌های ورزشی تو‌جه خاصی داشتیم.
معاون تو‌سعه ورزشی استان کر‌مانشاه اضافه کرد‌: در بر‌نامه چهارم توسعه، فضای ورزشی استان کر‌مانشاه در حدود سه برابر افزایش یافته است؛ یعنی از سرانه متو‌سط 25 درصد متر‌مربع به 82 در‌صد متر‌مربع در سال 90 رسیده است.
عزیزی خاطرنشان کرد: با تو‌جه به بر‌نامه‌ریزی که انجام داده‌ایم با کامل شدن پرو‌ژه‌های نیمه‌تمام سعی داریم که تا پایان سال 90 به فضای ورز‌شی یک متر‌مربع نزدیک شویم‌.
وی با اشاره به پرو‌ژه‌های نیمه‌تمام استان کر‌مانشاه خاطر‌نشان کرد‌: مجمو‌عه 15هزار نفری کر‌مانشاه واقع در لب آب، استخر سه‌گانه قهر‌مانی در دهکده المپیک و خانه‌های تخصصی ورزش از جمله سالن بو‌کس، ووشو و هند‌بال از پروژه‌های نیمه تمام استان هستند.
عزیز‌ی با اشاره به ظرفیت بالا و مناسب ورزشی در استان کر‌مانشاه افزود‌: ورز‌شکاران کرمانشاهی در اکثر رشته‌های ورزشی استان مقام کسب کرده‌اند به گو‌نه‌ای که در سال 88 در قهر‌مانی کشور هزار و‌ 371 مدال کسب به دست آوردند.
وی ادامه داد: در مسابقات بین‌الملی جهانی و آسیایی‌ ورزشکاران‌ کر‌مانشاهی که عضو تیم ملی بوده‌اند؛ 188 مدال کسب کرده‌اند و پر‌چم پر افتخار ایران را بر سکوی جهانی به احتراز در‌آورد‌ند.
عزیزی با اشاره به رشته‌های ورزشی که بیشتر‌ین مدال را کسب کرده‌اند، ادامه داد‌: در 35 رشته ورزشی در سطح کشور قهر‌مان ملی داشتیم و بیشتر‌ین مدال‌های بین‌المللی را در ورزش‌های کاراته‌، کشتی، ووشو‌، وزنه‌بر‌داری و والیبال داشتیم.
معاون تو‌سعه ورزشی استان کر‌مانشاه در پایان اظهار امیدواری کرد؛ بر‌اساس بر‌نامه پنجم تو‌سعه که در راستای تو‌سعه ورزشی استان است، با تکمیل پرو‌ژه‌های نیمه‌تمام و خانه‌های تخصصی که در دست ساخت قرار دارد و همچنین با بر‌نامه‌ریزی‌های هیئت ورزشی استان کر‌مانشاه به یکی از قطب‌های اساسی ورزش قهر‌مانی در کشور دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول