اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

برای مصرف کالاهای تولید داخلی باید فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی خواستار فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای تولید داخل در استان شد.

برای مصرف کالاهای تولید داخلی باید فرهنگ‌سازی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با حضور اعضای کمیسیون‌های فرعی در شهرستان‌ها از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل شد با اعلام این مطلب اظهار داشت: حفظ اشتغال موجود مانند ایجاد اشتغال جدید برای ما در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: با مصرف کالاهای خارجی در کشور فرصت اشتغال فرزندانمان گرفته می شود و به همین جهت باید دستگاه‌های فرهنگی برای فرهنگ سازی مصرف کالاهای داخلی به صورت جدی و منسجم وارد عمل شوند.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: به منظور آشنایی مصرف کنندگان از مضرات استفاده از کالاهای قاچاق، از بودجه ارتقای شاخص های فرهنگی اعتبار لازم در اختیار دستگاه‌های فرهنگی قرار خواهد گرفت تا نسبت به آگاه سازی مردم در این زمینه اقدام کنند.
صلاحی خاطر نشان کرد: مصرف کالاهای قاچاق علاوه بر از بین بردن فرصت اشتغال باعث عدم وصول حقوق دولت برای واردات کالا به کشور می‌شود و این به ضرر مردم است چرا که این عوارض صرف توسعه و عمران کشور و در نهایت در راستای رفاه عمومی هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه معمولا کالاهای قاچاق وارداتی از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند افزود: برخی از کالاهای قاچاق علاوه بر عدم کیفیت  با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما مغایرت دارد و سبب ایجاد ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی در مصرف‌کنندگان می‌شود.
استاندار خراسان رضوی ضمن انتقاد از مصوبه اخیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور مبنی بر تعطیلی بازارچه های مرزی جهت مبارزه با ورود غیر قانونی کالا خاطر نشان کرد: فعالیت عمده بازارچه های مرزی خراسان رضوی صادرات انواع محصولات به کشورهای همسایه است.
صلاحی با اعلام اینکه سال گذشته یک میلیارد و 470 میلیون دلار از مرزهای خراسان رضوی صادرات صورت گرفته خواستار اصلاح این مصوبه توسط مسئولان کشور شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حجم 662 میلیارد ریالی کالاهایی که مظنون به قاچاق بودند در پنج ماه گذشته در خراسان رضوی گفت: باید با ارتقای سطح آموزش‌های تخصصی به نیروهای دستگاه های کاشف، میزان کشف کالاهایی که ظن قاچاق دارد کاهش یابد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه از دستگاه‌های نظامی، انتظامی و قضایی خواست تا با جدیت بیشتری با این پدیده مذموم برخورد کنند و در این باره هیچ‌گونه ملاحظه کاری صورت نپذیرد.
صلاحی با اشاره به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و آزادسازی قیمت حامل های انرژی درکشور اظهار داشت: هنوز هم قیمت سوخت در ایران با سایر کشورها تفاوت دارد و همین موضوع باعث قاچاق سوخت شده و برخی از افراد سودجو تحت عنوان حلال‌ها و هیدروکربن‌ها اقدام به قاچاق سوخت می کنند.
وی گفت: به سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی مجوز ایجاد آزمایشگاه برای تعیین این حلال ها در استان داده شده است که این امر باعث جلوگیری از قاچاق سوخت در استان و تسریع در تصمیم‌گیری برای تعیین نوع محصول ترانزیتی می‌شود.
استاندار خراسان رضوی همچنین به سازمان بازرگانی خراسان رضوی ماموریت داد به منظور جلوگیری از دپو کالاها و محصولات قاچاق طی یک ماه آینده تمام انبارهای سطح استان را شناسنامه‌دار کند.
صلاحی در این جلسه با احداث ساختمان ایست و بازرسی شهید سالاری در گناباد و همچنین درونه در بردسکن به صورت مشارکتی با نیروی انتظامی استان، منابع شهرستانی و استانداری خراسان رضوی به صورت مساوی موافقت کرد.
وی همچنین به غفاری معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی و جانشین رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ماموریت داد تا نسبت به احداث انبار کالا برای دپو کالاهای قاچاق کشف شده در شهرستان ها برنامه‌ریزی کند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول