اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابش خواستار شد:

حل مشکلات سرامیک‌های صنعتی اردکان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در مجلس خواستار حل مشکلات شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان به عنوان بزرگترین تولیدکننده پایه کاتالیست در خاورمیانه شد.

حل مشکلات سرامیک‌های صنعتی اردکان
محمدرضا تابش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان به عنوان بزرگترین تولیدکننده پایه کاتالیست در خاورمیانه که محصولات آن قابل مصرف در صنایع پتروشیمی، تولید بنزین و گاز مایع، صنایع فولاد و کاشی و ... است از سال 1376 به بهره‌برداری رسیده و اکنون دارای مشکلات بسیاری است.
وی با تاکید بر حل هرچه سریع‌تر این مشکلات بیان کرد: ظرفیت تولید این واحد صنعتی سالانه 7 هزار تن انواع گلوله‌های سرامیکی، آجرهای ضدسایش، سرامیک‌های مهندسی و ... است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: با توجه به اهمیت تولیدات این شرکت و اینکه مواد اولیه این شرکت باید از خارج تامین شود، این واحد با مشکلات ویژه‌ای مواجه شده است.
تابش همچنین خواستار منظور کردن جوایز صادراتی به این شرکت با توجه به صادرات 10 میلیون دلاری از سال 84 تاکنون و ارائه تسهیلات سرمایه در گردش به صورت ریالی و ارزی برای این شرکت شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از فراهم شدن مقدمات راه‌اندازی مجدد کارخانه خودرو کویر اردکان خبر داد.
نماینده مردم اردکان در مجلس عنوان کرد: شرکت صنایع خودرو کویر به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی استان یزد از سال 80 تا 87 در زمینه تولید انواع خودروهای سنگین و ماشین‌آلات راه‌سازی، حمل و نقل، سازه‌های صنعتی، احداث شهرک صنعتی خصوصی همچنین فعالیت‌های مالی و بازرگانی اقداماتی را انجام داده که به علت کمبود نقدینگی ناشی از توقف فعالیت شرکت‌های لیزینگ و عدم برگشت اقساط مشتریان و از طرفی رکود اقتصادی سال‌های گذشته در کنار برخی سوء مدیریت‌ها، شرکت دچار بحران مالی و تعدیل نیروی کار و توقف فعالیت خط تولید شد.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده از طریق مسئولان مختلف و تشکیل جلسات متعدد در سال 89 سهامداران و سرمایه‌گذاران جدید با آورده نقدی، زمینه فعال‌سازی مجدد شرکت را فراهم کردند و موفق شدند دیون معوق بانکی، تامین اجتماعی و بخشی از بدهی مالیاتی را پرداخت کنند و نسبت به سفارش‌گذاری مواد اولیه اقدام کنند.
تابش با اشاره به نیاز به نقدینگی برای تامین سرمایه در گردش و تعیین تکلیف بدهی مالیاتی این شرکت که در ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی مصوب شده، خواستار رسیدگی به مشکلات این واحد بزرگ تولیدی شد تا با راه‌اندازی مجدد و مطلوب این کارخانه، بتوان نقش موثری در اشتغال‌زایی منطقه ایفا کند.
تابش عنوان کرد: مسائل و مشکلات این دو واحد صنعتی در جلسه‌ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شده و وزیر نیز دستور پیگیری در این زمینه را به معاونان خود داده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول