اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارشاد کرمان:

پیوند با اهل ‌بیت سرمایه عظیم ملت ایران است

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پیوند با اهل بیت (ع) سرمایه عظیمی است که مردم ایران طی قرن‌های متمادی حافظ و پاسدار آن بوده‌اند و نتایج خجسته این ارادت و دلدادگی نمایان است.

پیوند با اهل ‌بیت سرمایه عظیم ملت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، وحید محمدی در اختتامیه جشنواره شعر رضوی در شهرستان رابر اظهار داشت: پیوند با اهل بیت (ع) سرمایه عظیمی است که مردم ایران طی قرن‌های متمادی حافظ و پاسدار آن بوده‌اند و نتایج خجسته این ارادت و دلدادگی نمایان است.
وی با اشاره به برپایی جشنواره شعر رضوی کرمان افزود: این جشنواره نهادینه شده است و هر سال در شهرستان‌های استان کرمان برگزار می‌شود.
محمدی این جشنواره را به عنوان مهم‌ترین برنامه فرهنگی و هنری هر شهرستان خواند و تصریح کرد: با گذشت زمان به شاخص و نمونه‌ای برای ارتقای کمی و کیفی سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها شناخته می‌شود.
وی بیان کرد: برای ایجاد بالندگی و پاسخ به مطالبات موجود در زمینه شعر در طول سال چند جشنواره شعر در استان برگزار می‌شود.
محمدی بیان کرد: کنگره سراسری شعر رضوی، جشنواره‌های شعر رضوی، مادر، فجر، یادمان ولایت، دفاع مقدس و چند جشنواره شعری دیگر از جمله برنامه‌هایی است که علاوه بر توجه و ایجاد بسترهای مناسب برای رشد و بالندگی جریان شعر در استان اجرا می‌شود.
وی گفت: علاوه بر این فعالیت‌ها، تلاش‌های دیگری مانند برنامه‌های نقد کتاب، حمایت از مؤسسه‌های خصوصی ادبی و برنامه‌های آموزشی، حمایت از چاپ کتاب شاعران و برنامه‌های حمایتی دیگر در این زمینه فضایی شاداب و پر تحرک در حوزه شعر استان ایجاد کرده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رابر در این مراسم اظهار داشت: از اردیبهشت‌ ماه سال جاری تاکنون چند جشنواره شعر به ویژه شعر مادر در این شهرستان برگزار شده است.
گرامی صمیمی آغاز به کار اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان را نقطه عطفی برای شروع فعالیت‌های مستقل فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: با برگزاری این جشنواره‌ها تحولات فرهنگی در این شهرستان صورت می‌گیرد.
اختتامیه جشنواره شعر رضوی در شهرستان رابر با حضور جمعی از شاعران و هنرمندان این شهرستان برگزار شد و با اجرای برنامه‌های متنوع هنری و شعرخوانی ادامه یافت.
در پایان این جشنواره نیز از 18 اثر برگزیده تجلیل شد که بر اساس رأی هیئت داوران، مصدقه مهدی‌پور، سمیه شاکری، طاهره حسنی‌سعدی و فتح‌الله زرین‌کلاه به عنوان شاعران برگزیده جشنواره معرفی شدند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول