اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایان رقابت 8 تیم؛

آریا قهرمان بسکتبال بانوان قم شد

خبرگزاری فارس: پیکارهای بسکتبال بانوان قهرمانی استان قم با معرفی تیم‌های اول تا سوم به کار خود پایان داد.

آریا قهرمان بسکتبال بانوان قم شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رقابت‌های بسکتبال بانوان در استان قم در حالی به انجام رسید که البته این مسابقات به یاد نایب رئیسان فقید تنیس و پینگ‌پنگ قم مرحومه زهرا‌هاشمی ماد و زهرا جوکار برگزار شد و به خوبی مورد استقبال تیم‌های شرکت کننده قرار گرفت.
مسابقات بسکتبال بانوان در استان قم در حالی برگزار شد که در پایان مهلت داده شده برای ثبت‌نام تیم‌های شرکت‌کننده، هشت تیم مدعی برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کردند و بازی‌ها به شکل جذابی در بین تیم‌های شرکت‌کننده برگزار شد.  
با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی هیئت بسکتبال استان قم، این دوره از رقابت‌ها به مدت دو روز برگزار شد و برای برگزاری این مسابقات، سالن سرپوشیده ورزشی فاتحی قم در نظر گرفته‌ شده بود که در نهایت دوشنبه شب و در شب پایانی مسابقات با کسب مقام قهرمانی تیم آریا به پایان رسید.
تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات ماهان، مطیعا، مهتاب، آریا، توحید، صبا، مهرام و آیدین قم بودند که در مرحله نخست، تیم‌ها در دو گروه چهار تیمی به شکل دوره ای با یکدیگر به رقابت پرداختند تا چهره تیم‌های صعودکننده به نیمه نهایی مشخص شود.
در پایان دیدارهای مرحله گروهی این دوره از مسابقات، تیم‌های بسکتبال بانوان ماهان و مطیعا از گروه نخست و تیم‌های بسکتبال بانوان آریا و مهرام از گروه دوم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند تا بدین ترتیب چهره چهار تیم برتر مشخص شود.
در گروه نخست تیم ماهان با کسب پنج امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت و تیم بسکتبال بانوان مطیعا با کسب پنج امتیاز در رده دوم قرار گرفت، ضمن اینکه در گروه دوم تیم آریا با شش امتیاز صدرنشین شد و به همراه تیم مهرام پنج امتیازی به نیمه نهایی صعود کرد.
بدین ترتیب تیم‌های ماهان، مطیعا، مهرام و آریا در مرحله نیمه نهایی نیز بازی‌ها را بر اساس برنامه‌ریزی هیئت بسکتبال استان قم به شکل دوره‌ای برگزار کردند که در پایان تیم بسکتبال بانوان آریا با کسب سه پیروزی مقابل حریفان و شش امتیاز در صدر ایستاد و موفق به کسب مقام قهرمانی و عنوان نخست این دوره از پیکارهای بانوان بسکتبال قم شد.
تیم بسکتبال بانوان آریا در حالی با کسب مقام قهرمانی به کار خود پایان داد که تیم بسکتبال بانوان مهرام با پنج امتیاز حاصل از دو پیروزی و یک باخت در جایگاه دوم قرار گرفت و موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد، ضمن اینکه تیم بسکتبال بانوان ماهان موفق به کسب مقام سوم شد.
همگانی کردن ورزش بسکتبال در بین بانوان پر تعداد علاقه‌مند به این رشته ورزشی مهم‌ترین هدف هیئت بسکتبال قم از برگزاری این مساباقت بود تا با توجه به حضور تعداد زیادی از بانوان بسکتبالیست در قالب تیم‌های شرکت‌کننده، این مسابقات فرصتی مناسب برای شناسایی بانوان مستعد بسکتبالیست محسوب می‌شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول