اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایان رقابت 5 تیم؛

قم به مرحله نهایی مینی بسکتبال کشور صعود کرد

خبرگزاری فارس: تیم قم با کسب جایگاه نخست از گروه دوم مرحله مقدماتی، جواز صعود به مرحله نهایی مسابقات مینی بسکتبال قهرمانی کشور را کسب کرد.

قم به مرحله نهایی مینی بسکتبال کشور صعود کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امسال رقابت‌های مینی بسکتبال قهرمانی کشور همانند مسابقات رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در مناطق و گروه‌های مختلف کشور برگزار می‌شود تا تیم‌های برتر هر گروه به مرحله نهایی راه یابند.
تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله گروهی مسابقات مینی بسکتبال قهرمانی کشور در شش گروه مقدماتی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط فدراسیون بسکتبال، بازی‌ها به شکل دوره‌ای برگزار می‌شود تا تیم‌های برتر حاضر در مرحله نهایی شناخته شوند.
در این میان تیم مینی بسکتبال قم در گروه دوم از مرحله مقدماتی مسابقات مینی بسکتبال قهرمانی کشور با چهار تیم مرکزی، قزوین، همدان و البرز همگروه بود که در پایان بازی‌های این گروه با کسب رتبه نخست جواز صعود را به دست آورد.
میزبان رقابت‌های گروه دوم مینی بسکتبال قهرمانی کشور، هیئت بسکتبال استان قزوین بود که طی آن تیم‌های حاضر در این گروه برای کسب جواز صعود به مرحله نهایی برگزار کردند و در نهایت قم و قزوین به عنوان دو تیم برتر گروه صعود کردند.
تیم مینی بسکتبال قم در این مسابقات در شرایطی موفق به کسب عنوان قهرمانی و سکوی نخست گروه دوم شد که در جدال با هر چهار تیم حاضر در این گروه به پیروزی رسید و با اقتدار به عنوان تیم اول به جمع تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی پیوست.
مینی‌بسکتبال ورزشی است که بر اساس بازی بسکتبال و برای بازیکنان 11 و 12 سال طرح‌ریزی شده است و در این رشته هر تیم شامل 12 بازیکن، یک مربی و یک سرپرست خواهد بود، ضمن اینکه اندازه زمین مینی بسکتبال 26 متر در 14 متر است.
خطوط زمین مینی‌بسکتبال با آنچه در زمین بسکتبال ترسیم می‌شود مشابه است و تخته‌ها بطور قائم در انتهای زمین قرار داده شده و با خطوط اصلی موازی است، همچنین اندازة تخته 9/0 در 20/1 متر است و ارتفاع حلقه تا زمین 60/2 متر با قطر 45/0 متر است.
تیم مینی بسکتبال قم در مرحله نهایی مسابقات مینی بسکتبال قهرمانی کشور با 11 تیم دیگر راه یافته از گروه‌های شش گانه برای کسب مقام قهرمانی به رقابت خواهد پرداخت که البته هنوز زمان و مکان برگزاری این مسابقات باید از سوی فدراسیون بسکتبال اعلام شود.
این تیم در حالی موفق به کسب جواز صعود به مرحله نهایی رقابت‌های مینی بسکتبال قهرمانی کشور شد که پیش از این تیم‌های بسکتبال رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان قم نیز موفق به صعود به مرحله نهایی این رده‌های سنی شده بودند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول