اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

مصرف شیر در کشور ما از متوسط جهانی پایین‌تر است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مصرف شیر در کشور ما از متوسط جهانی پایین‌تر است، به طوری که سرانه مصرف لبنیات در کشور ما 80 تا 90 لیتر و در کشورهای توسعه یافته بیش از 300 لیتر است.

مصرف شیر در کشور ما از متوسط جهانی پایین‌تر است
سید سعید اسکویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: یکی از نیازهای مهم بدن به لبنیات است به طوری که نیاز روزانه هر فرد حدود سه واحد لبنیات است که در واقع سه تا چهار لیوان شیر می‌شود.
وی ادامه داد: مردم ما باید به جای مصرف نوشابه که مضراتی را به دنبال دارد، شیر مصرف کنند که نیاز بدن را تأمین می‌کند و در خصوص طعم شیر باید گفت این درصد چربی است که طعم آن را تعیین می‌کند و اینکه برخی می‌گویند شیر آبکی است به این دلیل است که درصد چربی آن پایین است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: ما شیر با 2.5 تا سه درصد چربی را برای کودکان، نوجوانان و جوانان توصیه می‌کنیم زیرا در سنین رشد هستند و فعالیت بدنی آنها بالاست و مصرف شیر با درصد چربی بالا توصیه می‌شود.
وی افزود: در سنین میانسالی و سالمندی نیز شیر با 1.5 درصد چربی را توصیه می‌کنیم که هدف از مصرف شیر تأمین کلسیم، پروتئین و املاح است و در سنین بالا هرچه چربی شیر کمتر باشد برای فرد ضرر کمتری دارد.
اسکویی در خصوص میزان مصرف شیر در کشور و استان قزوین تصریح کرد: مصرف شیر در کشور ما از متوسط جهانی پایین‌تر است و سرانه مصرف لبنیات در کشور ما حدود 80 تا 90 لیتر است در حالی که این عدد در کشورهای توسعه یافته بیش از 300 لیتر است.
وی یادآور شد: باید هزینه‌ها را مدیریت کرده و از مصرف چیپس و نوشابه کم کرده و در مقابل شیر مصرف شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه با اشاره به مصرف سویا اظهار کرد: سویا جایگزین خوبی برای گوشت است و می‌تواند تأمین کننده پروتئین باشد و سویا 2.5 برابر گوشت پروتئین دارد و روغن سویا نیز ضرر چربی گوشت را ندارد، البته باید توجه داشت گوشت را نمی‌توان حذف کرد زیرا منبع عظیمی از آهن است و بدن ما نیز نیاز به آهن دارد.
وی عنوان کرد: حبوباتی نظیر عدس نیز می‌تواند تأمین کننده پروتئین بدن باشد بنابراین مصرف حبوبات نیز به افراد توصیه می‌شود.
اسکویی در ادامه با اشاره به مسئولیت فرد در تأمین سلامت گفت: هر فرد نقش مهمی در تأمین سلامت خود دارد و هرچه دانش مردم افزایش یابد می‌توانند در راستای تأمین سلامتی خود بیشتر توجه داشته باشند و این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند شیوه زندگی‌شان چگونه باشد و شیوه زندگی و نوع تغذیه تأثیر بسیاری در سلامت فرد دارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول