اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به سایر استان‌ها؛

3500 تن شیر از خراسان جنوبی صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 3500 تن شیر از خراسان جنوبی به سایر استان‌های کشور صادر شده است.

3500 تن شیر از خراسان جنوبی صادر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان، محمد رضایی از صادرات  3 هزار و 453 تن شیرخام از خراسان جنوبی به سایر استان‌های کشور طی سال جاری خبر داد.
وی با اشاره به فعالیت 211 واحد گاوداری شیری صنعتی و نیمه صنعتی در استان تاکید کرد: شیر تولیدی در استان توسط  24 مرکز جمع‌آوری و پس از انجام آزمایشات لازم و تست‌های جوش شیرین، الکل و دما به کارخانه‌های شیر حمل می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: شیر مازاد نیاز استان به مقصد استان‌های خراسان رضوی، سیستان بلوچستان، سمنان و گلستان صادر شده است.
رضایی به مسابقه عکس این مجموعه اشاره کرد و گفت: سازمان دامپزشکی کشور در نظر دارد با تاکید بر شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم به عنوان شعار محوری این سازمان و با دعوت از هنرمندان و عکاسان حرفه‌ای، نخستین جشنواره سراسری عکس دامپزشکی را برگزار کند.
وی تصریح کرد: نامگذاری سال 2011 به نام سال جهانی دامپزشکی با شعار "دامپزشکی برای سلامت، دامپزشکی برای غذا، دامپزشکی برای سیاره زمین" از سوی مراجع بین‌المللی و جایگاه ویژه دامپزشکی کشورمان در منطقه به عنوان یکی از قطب‌های مهم و تاثیرگذار در پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی، بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و برنامه‌ریزی برای ریشه‌کن ساختن بیماری‌هایی از قبیل طاعون، نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی فرآورده‌های خام دامی از تولید در مزرعه تا سبد مصرف خانواده و سایر خدمات ارائه شده از سوی این سازمان در حفظ و حراست از سرمایه‌های دام، طیور و آبزیان در اقصی نقاط ایران از مهم‌ترین وظایف و خدمات سازمان دامپزشکی کشور است.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول