اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین:

78 درصد مدارس قزوین تک نوبتی شد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: 78.75 درصد از مدارس استان قزوین تک نوبتی صبح شد.

78 درصد مدارس قزوین تک نوبتی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه بهرامی بعداز ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: راه‌اندازی مدارس ابتدایی در نوبت صبح یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: در راستای اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و با هدف ساماندهی زمان آموزش و تشکیل کلاس‌های آموزشی در نوبت صبح و یک نوبته کردن مدارس ابتدایی گامی به سوی ارتقاء کیفیت و تحقق عدالت آموزشی؛ یک نوبته کردن مدارس ابتدایی در نوبت صبح اجرا شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح فراهم آوردن بهترین زمینه یادگیری و تربیت پذیری مطلوب دانش‌آموزان بوده که یکی از رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش است.
وی اظهار کرد: بدیهی است در این راستا توجه به زمان آموزش، تقویت انگیزش و شرایط یادگیری، ارتقاء صلاحیت‌ها و رضایتمندی معلمان ابتدایی و ساماندهی بهینه مکان آموزشی لازمه اجرای این طرح است.
بهرامی توضیح داد: در واقع تأمین محتوا، امکانات و تجهیزات مورد نیاز، توجیه اولیاء و همراهی آنها در راستای تربیت صحیح فرزندان باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد که این اقدام حرکتی مبارک در این راستا خواهد بود چرا که آثار مثبت طرح و دستاوردهای آن می تواند به حضور با نشاط و شاداب دانش‌آموزان پس از استراحت شبانه منجر شود.
وی خاطرنشان کرد: حضور با نشاط و شاداب معلمان و توانمندی مضاعف آنها برای ارائه خدمات آموزشی و تربیتی و همچنین تقویت روحیه نظم‌پذیری و سحرخیزی دانش‌آموزان در کنار استفاده بهینه از فرصت صبح‌ها در مدرسه و عصرها در کنار خانواده امر مهمی است که مورد توجه بوده است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد: بهره‌مندی مناسب از ظرفیت کلاس‌های مدارس موجود، توسعه و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان و استاندارد سازی و ساماندهی مناسب تعداد دانش‌آموزان در هر مدرسه و امکان ایجاد نظارت‌های بهتر بر امور آموزشی مدارس دستاورد دیگر اجرای این طرح خواهد بود.
وی تصریح کرد: تجمیع مدارس و دانش‌آموزان به منظور استفاده بهینه از فضا و امکانات با پیگیری‌های مختلف به انجام رسید به طوری که از 818 مدرسه در سال 90-89، تعداد مدارس با تقلیل 84 مدرسه به 734 مدرسه رسید.
بهرامی افزود: در خصوص نوبت مدارس نیز از 734 مدرسه، 578 مدرسه در شیفت ثابت صبح و تنها 156 مدرسه در استان به صورت چرخشی اداره می‌شود.
وی یادآور شد: ما از شورای آموزش و پرورش  انتظار داریم که دستگاه‌های مختلف در جهت رسیدن به نقطه 100 درصدی در نوبت صبح مدارس ابتدایی و همچنین در زمینه ساخت و ساز ما را از مساعدت خویش محروم نکنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول