اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

تعطیلی پنجشنبه‌ها کاهش ساعت تحصیل نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه‌ به معنای کاهش ساعت تحصیل نیست.

تعطیلی پنجشنبه‌ها کاهش ساعت تحصیل نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، بیان کرد:  در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید شرایطی فراهم شده است که آغاز سال تحصیلی را متقارن با ایام پرافتخار دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال افتخار آفرینی‌های ایثارگران گرامی بداریم.
وی ادامه داد: در مجموع شرایطی در استان فراهم شده تا آغاز سال تحصیلی در استان با اقتدار و نظم همراه باشد، بررسی‌ها نشان می‌دهد برنامه توزیع کتاب‌های درسی به خوبی انجام شده است و اولیاء و دانش‌آموزان نیز ثبت نام‌های را انجام داده‌اند به طوری که استان قزوین در بحث ثبت نام مدارس رتبه سوم کشور را دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: این موضوع حکایت از آن دارد که اولیاء و دانش‌آموزان آمادگی‌های لازم را دارند و ثبت نام دانش‌آموزان در همین راستا با کمترین مشکلات و با وضعیت مطلوب برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: در روز سی‌ام شهریور مراسم جشن استانی شکوفه‌ها ویژه کلاس‌های اول و غنچه‌ها ویژه پیش دبستانی‌ها در دبستان دخترانه لوازم خانگی پارس واقع در منطقه مینودر برگزار می‌شود.
حبیبی اظهار کرد: مراسم استانی جشن جوانه‌ها ویژه دانش‌آموزان سال اول راهنمایی حضرت زینب (س) نیز روز سی‌ام شهریور برگزار خواهد شد.
وی توضیح داد: با توجه به اینکه نخستین روز مهر ماه مصادف با روز جمعه است و روز دوم مهر ماه نیز روز به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است؛ برنامه آغاز رسمی سال تحصیلی 91-90 در روز سوم مهر ماه در مدرسه راهنمایی شهید مدنی ناحیه دو قزوین واقع در خیابان راه‌آهن راه ری، کوچه شهید حمید خانی فرعی نور دانش برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده در زمینه هدفمند کردن یارانه‌ها بیان کرد:  خوشبختانه در خصوص مشکلات پیش روی مدارس در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها اقدامات خوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: در این زمینه استاندار محترم دستوراتی دادند و دستگاه‌های مختلف در این خصوص به ما قول همکاری و تعامل دادند.
حبیبی افزود: ما نیز به همه مدارس اعلام کردیم که در بحث هدفمندی یارانه‌ها باید به سمت استفاده بهینه از انرژی و امکانات حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: برخی مدارس در این زمینه هزینه‌ها را کاهش دادند و ما باید همچنان به سمت مدیریت هزینه‌هایمان برویم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: البته با اقداماتی که انجام شده، تهدید خاصی در این زمینه متوجه مدارس نیست و ما باید به سمت مدیریت صحیح امکانات و منابع برویم.
وی در خصوص تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه اظهار کرد: در این خصوص ما به رعایت ساعت‌های قانونی تدریس توجه کرده‌ایم بنابراین به هیچ وجه تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه‌ به معنای کاهش ساعت تحصیل نیست.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول