اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

در آستانه بازگشایی مدارس و در گفت‌وگو با فارس مطرح شد؛

دو راه پیش روی مجلس درباره طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصمیم آموزش و پرورش برای اجرای قطعی تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس، از دو راه پیش روی اعضای این کمیسیون برای تصمیم‌گیری در رابطه با این طرح خبر داد.

دو راه پیش روی مجلس درباره طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، در حالی که کمتر از یک‌ هفته به آغاز سال تحصیلی 91 ـ 90 باقی مانده است، هنوز رگه‌هایی از ابهام و تردید نسبت به چالش‌ برانگیزترین طرح یک‌سال اخیر آموزش و پرورش در میان نمایندگان مردم دیده می‌شود.

با وجود آنکه وزیر آموزش و پرورش بارها از موافقت و همراهی اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با طرح تعطیلی روزهای پنج‌شنبه در دبستان‌ها خبر داده است، اما اعضای این کمیسیون صرف نظر از تعارف‌ها و رودربایستی‌های معمول و غیرمعمول، هرکدام به نوعی نسبت به این طرح ابراز تردید کرده و سؤالاتی را درباره آن مطرح می‌کنند.

* آموزش و پرورش تصمیم خود را گرفته؛ کمیسیون تخصصی مجلس قانع نشده است

نورالله حیدری، نماینده مردم اردل و فارسان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به برنامه وزارت آموزش و پرورش برای اجرای قطعی تعطیلی پنج‌شنبه‌های دبستان‌ها اظهار داشت: در جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات، مجدداً طرح تعطیلی اجباری دبستان‌ها و تعطیلی اختیاری راهنمایی و دبیرستان در روزهای پنج‌شنبه، مطرح و بررسی خواهد شد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که در رابطه با این طرح، کار کمیسیون قدری دشوار شده است؛ چراکه از یک طرف آموزش و پرورش تصمیم خود را گرفته و طرح را ابلاغ کرده است و از سوی دیگر، اعضای کمیسیون هنوز قانع نشده‌اند.

حیدری در رابطه با نظر نهایی مجلس نسبت به این طرح، گفت: نتیجه کار را چندان قابل پیش‌بینی نمی‌دانم؛ ممکن است کمیسیون آموزش در نهایت موضع گرفته و طرح را در میانه راه متوقف کند و یا اینکه با تعیین شرط و شروطی با آن کنار بیاید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: کمیسیون آموزش معتقد است که باید مبانی، اهداف، ضرورت‌ها و نتایج این طرح کاملاً روشن باشد.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز احتمالاً شخص وزیر آموزش و پرورش نیز برای بحث در رابطه با این طرح به کمیسیون می‌آید.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول