اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

رئیس سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد

احیای 4 تالاب از تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به احیای 4 تالاب از تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه گفت‌: در پروژه حفاظت از تالاب‌های ایران، با کل بودجه 12 میلیون دلاری که 3 میلیون دلار آن سهم تسهیلات محیط زیست جهانی است، 4 تالاب از تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه یعنی یادگارلو، حسنلو، سولدوز و درناگلی احیا شده است.

احیای 4 تالاب از تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
محمدجواد محمدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس در خصوص هزینه در نظر گرفته شده برای نجات دریاچه ارومیه اظهار داشت: در پروژه حفاظت از تالاب‌های ایران، با کل بودجه 12 میلیون دلاری که 3 میلیون دلار آن سهم تسهیلات محیط زیست جهانی (GEF) و بقیه از منابع داخلی تنظیم شده، 4 تالاب از تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه یعنی یادگارلو، حسنلو، سولدوز و درناگلی احیا شده است. 

وی تصریح کرد: این پروژه شامل 3 سایت دریاچه ارومیه، پریشان و تالاب شادگان است و هزینه ذکر شده به دریاچه‌ها و تالاب مذکور نیز اختصاص یافته است ضمن اینکه این پروژه تا پایان سال 2012 ادامه خواهد یافت.

محمدی‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان محیط زیست برای نجات دریاچه ارومیه می‌تواند از سازمان‌های بین‌المللی کمک بگیرد؟ افزود: در قالب کنوانسیون رامسر از حمایت‌های مالی در حد و اندازه مطالعاتی و اخذ خدمات کارشناسی استفاده شده و در حوزه قیمت‌های اجرایی برای اخذ وام از سازمان‌های منطقه‌ای اقتصادی یا بین‌المللی برای نجات دریاچه ارومیه مانند بانک جهانی می‌توان تلاش کرد.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص اظهارنظر وزیر آذربایجان مبنی بر اینکه برای انتقال آب از رودخانه ارس ایران باید رضایت ما را جلب کند، گفت: وزارت امور خارجه و سازمان محیط زیست تاکنون نامه یا درخواست رسمی در این زمینه دریافت نکرده است ولی بدیهی است رودخانه‌های مرزی دارای شرایط همسایگی خواهد بود و قسمتی که به عنوان آب‌های داخلی محسوب می‌شود، طبیعتاً تصمیمات ملی را ‌می‌طلبد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول