اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم خبر داد:

رشد 180 درصدی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه قم

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم از رشد 180 درصدی جمعیت پذیرش شده دانشجویی در بخش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه قم نسبت به سال 84 خبر داد.

رشد 180 درصدی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ مصطفی فضائلی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه قم که در تالار شهید بهشتی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: امسال سال تحصیلی جدید در دانشگاه قم به دلیل کمبود زمان در ترم دوم بر اساس تصمیم هیئت رئیسه زودتر آغاز شده است.
وی با اشاره تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس روحیه فداکاری و ایثارگری جوانان این مرز و بوم را شاهد بودیم و امروز نیز امیدواریم جوانان با روحیه در سنگر علم و دانش و فرهنگ اهتمام مجدانه و خالصانه داشته باشند.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم با بیان اینکه 80 درصد رشد را در جمعیت دانشجویی نسبت به سال 84 شاهد بودیم، گفت: جمعیت دانشجویی از 4 هزار و 100 نفر در سال 84 به 7 هزار و 222 نفر در مهر ماه 89 رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: 3 هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشگاه قم ورود پیدا کردند که از این تعداد 2 هزار نفر در مقطع کارشناسی پذیرش شده‌اند.
فضائلی عنوان کرد: 30 درصد دانشجویان ورودی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند که از مجموع جمعیت دانشجویی 26 درصد به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اختصاص پیدا کرده است.
وی ادامه داد: امیدواریم در پایان برنامه سیاست‌گذاری پنج ساله دانشگاه در سال 94 نیمی از دانشجویان دانشگاه را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل دهند.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم با بیان اینکه دانشگاه قم به عنوان دانشگاه جامع باید تمرکز فعالیت‌ها را بر تحصیلات تکمیلی قرار دهد، گفت: 180 درصد رشد جمعیتی دانشگاه قم در زمینه تحصیلات تکمیلی را از سال 84 شاهد بودیم.
وی خاطرنشان کرد: از گروه‌های آموزشی و استادان درخواست دارم با همت اعضای هیئت علمی به توسعه تحصیلات تکمیلی بپردازند.
فضائلی با تاکید بر طراحی گرایش‌های جدید در رشته‌های بین رشته‌ای با رویکرد معرفتی و دینی گفت: امیدواریم دانشگاه قم بیش از گذشته در زمینه تدوین طرح‌های ایجاد این رشته‌ها فعال باشد.
وی خاطرنشان کرد: زمینه لازم برای راه‌اندازی دکترای فیزیک و ریاضی فراهم است و تنها رشته‌های فنی و مهندسی در استان قم در این دانشگاه وجود دارد.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم عنوان کرد: رشته‌های تحصیلات تکمیلی از 12 رشته به بیش از 40 رشته از سال 84 افزایش پیدا کرده است و 290 درصد رشد را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/ج20
  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول