اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

باید ریشه اختلاس از سرچشمه گرفته شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باید ریشه اختلاس در سیستم بانکی کشور از سرچشمه گرفته شود تا دیگر شاهد این گونه اقدامات نباشیم.

باید ریشه اختلاس از سرچشمه گرفته شود
محمد مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: اگر ریشه و سرچشمه این اختلاس بزرگ در شبکه بانکی کشور و سایر اقداماتی که به سرمایه‌های مردم و بیت‌المال آسیب می‌رساند گرفته شود اعتماد مردم نیز سلب نمی‌شود.
وی تاکید کرد: تنها راه مبارزه با مفسدان اقتصادی و کسانی که اعتماد مردم را کم می کنند و سبب تشنج در جامعه
می‌شود برخورد قاطع با آنهاست و این برخورد قاطع حتی می‌تواند در مواردی دار مجازات نیز باشد.
مهدی‌زاده تصریح کرد: قوه قضاییه نیز واکنش محکمی در برابر این اختلاس بزرگ داشت و با گماردن
حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی اژه‌ای دادستان تهران نشان داد که می‌خواهد تمام ابعاد این ماجرا را پیگیری و به مردم معرفی کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به پیگیری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس نیز در نخستین جلسه کاری پس از تعطیلات با فرا خواندن کسانی که در دستگاه های نظارتی و اقتصادی کشور هستند خواهان پاسخگویی آنها شد که این نشان از عزم جدی برای برای مقابله با اختلاس است.
مهدی‌زاده افزود: این رسوایی بزرگ در نظام بانکی کشور به اعتماد مردم خدشه وارد کرده است و خود من شخصا پس از شنیدن این خبر شوکه شدم که چگونه ممکن است با وجود سختگیری‌های فراوان سیستم بانکی برای پرداخت وام کم به مردم، این تسهیلات کلان به عده‌ای آن هم بدون اطلاع دستگاه‌های نظارتی انجام شده است.
نماینده مردم گناباد در مجلس ادامه داد: قوه قضاییه و قوه مجریه با اطلاع‌رسانی و برخورد قاطع با این موضوع باید ریشه اینگونه اقدامات را بخشکانند تا اعتماد مردم باز گردد و مسببان این رسوایی بزرگ را به مردم معرفی و مجازات کنند.
مهدی‌زاده انتخاب دادستان کل کشور برای رسیدگی مستقیم به این پرونده توسط قوه قضاییه را به فال نیک گرفت و گفت: با شناختی که از آقای محسنی اژه‌ای داریم تمام ابعاد این پرونده مشخص و برخورد قاطعی صورت خواهد پذیرفت و ان‌شاءالله با تقویت سیستم‌های نظارتی دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول