اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری از مجتمع تجاری فرهنگیان خرم‌دره

خبرگزاری فارس: فرماندار خرم‌دره از بهره‌برداری از مجتمع تجاری فرهنگیان همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان خرم‌دره خبر داد.

بهره‌برداری از مجتمع تجاری فرهنگیان خرم‌دره
رحیم نوری پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: پروژه مجتمع تجاری فرهنگیان از نظر حجم اشتغال و اعتبار از پروژه‌های مهم استان و شهرستان است که با حضور مسئولان کشوری و استانی در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود : ساخت پروژه مجتمع تجاری فرهنگیان خرم‌دره در زمینی به مساحت 2 هزار و 400 متر مربع و با زیر بنای 17 هزار متر مربع در 300 واحد تجاری در سه طبقه‌، 67 واحد خدماتی در دو طبقه و یک طبقه تالار ویژه مراسمات با ظرفیت یک هزار و 500 نفر با بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است‌.
فرماندار خرم‌دره ادامه داد: اجرای این پروژه بزرگ برای 400 نفر به صورت مستقیم و 10 هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است‌.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های دولت نهم و دهم خدمات‌رسانی مطلوب به مردم با شعار مهرورزی است که دولت همه وقت خود را صرف خدمت به مردم کرده و با سفرهای استانی و دیدار چهره به چهره با مردم در راستای حل مشکلات مردم و مناطق مختلف تلاش می‌کند‌.
 نوری‌پور تصریح کرد: دیدگاه جوانان نباید تنها اشتغال به کار در یک کارخانه و یا واحد تولیدی باشد بلکه باید دیدگاهی ابتکاری داشته چرا که در این صورت است که زمینه اشتغال برای افراد مختلف جامعه نیز ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه دولت بسترهای لازم را در این زمینه فراهم کرده است، افزود:  مشاغل خانگی یکی از راهکارهای مهم کمک به اقتصاد خانواده‌ها و ایجاد کارآفرینی محسوب می‌شود.
 فرماندار خرم‌دره افزود: با توجه مطلوب به مشاغل خانگی خانواده‌ها با اهمیت کسب و کار در خانه آشنا شده و در این راستا فعالیت‌های اساسی انجام می‌شود که در حل مشکل بیکاری بسیار موثر است.
وی بیان داشت: در راستای استقرار واحدهای تولیدی در شهرستان و توسعه واحدهای فعلی اقدامات موثر و پیگیری‌های جدی از سوی مسئولان و سرمایه‌گذاران صورت گرفته است.
نوری پور با اشاره به اینکه شرایط و بسترهای لازم در شهرستان فراهم شده است، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاری 20 درصد آورده نقدی داشته باشد، 80 درصد توسط دولت تامین می‌شود که در حال حاضر با همدلی خوب مردم و مسئولان برای شناساندن استعدادها و ظرفیت‌های شهرستان و جذب سرمایه‌گذاران اقدامات خوبی صورت گرفته است‌.
وی با تاکید بر عزم دولت بر ریشه‌کنی بیکاری در سطح کشور اظهار داشت‌: عزم دولت حل مشکل بیکاری جوانان تا پایان سال 91 است و در این راستا تا پایان شهریورماه سال جاری چندین کارخانه و واحد تولیدی در شهرستان شروع به کار می‌کنند.
فرماندار خرم‌دره از اجرای 20 پروژه و طرح مصوب عمران شهری خرم‌دره خبر داد و بیان داشت: با بهره‌برداری از آنها تا پایان سال 91 چهره شهر خرم‌دره متحول می‌شود.
وی یادآور شد: با ابلاغ اعتبارات استانی و با جذب اعتبارات مربوط به شهرستان فعالیت‌های بزرگی انجام می گیرد که در این زمینه عمران روستایی دو طرح بزرگ راه شمال از آرزوهای دیرینه مردم خرم‌دره از پروژه‌هایی است که تا به امروز 400 میلیون تومان به آن اختصاص یافته است.
نوری پور گفت: راه قیدار از سمت جنوب شهرستان با هدف ایجاد جاده اصلی و ترانزیت به کردستان و همدان که موجب شکوفایی اقتصادی شهرستان می‌شود در هفته دفاع مقدس به  بهره‌برداری می‌رسد.
 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور هیچ شهرستانی دارای راه‌های روستایی آسفالت به طور کامل نیست، اظهار داشت‌: با آسفالت جاده انجلین شهرستان خرم‌دره نخستین شهرستان با همه راههای روستایی آسفالته است.
وی با بیان اینکه تا پایان امسال به دو روستای شهرستان  گاز رسانی می‌شود، افزود: 20 پروژه عمران شهری توسط شهرداری در شهرستان اجرایی می‌شود که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا پایان سال 91 چهره خرم‌دره متحول می‌شود.
فرماندار خرم‌دره ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها بیش از 90 طرح مختلف عمرانی‌، آموزشی‌، ورزشی و اجتماعی با 14 میلیارد تومان در سطح شهر و روستاهای تابعه شهرستان با حضور مسئولان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.
 انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول