اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مشارکت‌ها نهاد کتابخانه‌های کشور:

آذربایجان غربی در کتابخانه‌های عمومی مشارکتی برتر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: آذربایجان غربی و کردستان در زمینه کتابخانه‌های عمومی مشارکتی دارای رتبه نخست در شمالغرب کشور هستند.

آذربایجان غربی در کتابخانه‌های عمومی مشارکتی برتر است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی غیاثی ظهر امروز در همایش مدیران مسئول کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی شمال و شمالغرب کشور در ارومیه اظهار داشت: امسال در راستای تحقق سیاست‌های نهاد، ساماندهی کتابخانه‌های مشارکتی در اولویت قرار دارد.
وی افزود: کتابخانه‌های مذکور در کنار سایر کتابخانه‌ها نقش بسیار موثری در ارائه خدمات به مردم ایفا می‌کنند و در صورت افزایش کیفیت خدمات و تجهیزات آنان کیفیت خدمات‌رسانی به مردم نیز افزایش می‌یابد.
معاون امور استان‌ها و مجلس کتابخانه‌های کشور هم گفت: عدم هماهنگی در استفاده بهینه از فضا و امکانات مهم‌ترین مشکل در کتابخانه‌ها است.
سیدجواد سادات فاطمی افزود: در کتابخانه‌های مشارکتی 5 میلیون جلد کتاب در 250 هزار مترمربع فضا وجود دارد که بهره‌گیری بهینه از این امکانات و حل مشکلات آنها باید در برنامه کاربران و مسئولان گنجانده شود.
این مسئول گفت: کتابداران و فعالان در این بخش به عنوان فعالان فرهنگی در هر شرایطی باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام و مشکلات و کاستی‌ها نباید مانع انجام وظیفه آنان شود.
معاون امور استان‌ها و مجلس نهاد کتابخانه‌های کشور افزود: آموزش و تربیت و استفاده از کتابدار خوب باید در اولویت کار قرار گیرد زیرا تا کتابدار خوب در جامعه نباشد کتابخوان خوب نیز وجود نخواهد داشت.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: به ازای هر 100 نفر سه نفر در استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.
علی فیروز افزود: به ازای هر 27 هزار نفر یک کتابخانه عمومی و به ازای هر 100 نفر یک متر و 35 سانتیمتر فضای کتابخانه‌ای در این استان وجود دارد.
وی گفت: در میانگین کشوری به ازای هر 25 هزار نفر یک کتابخانه و به ازای هر 100 نفر یک متر و 30 سانتیمتر فضای کتابخانه‌ای وجود دارد.
به گفته این مسئول امسال با آغاز به کار چهار کتابخانه جدید در استان سرانه کتابخانه‌ای به یک متر و 60 سانتیمتر به ازای 100 نفر خواهد رسید.
فیروز گفت: استان آذربایجان غربی دارای 58 کتابخانه عمومی است که 733 هزار نسخه کتاب در آنها نگهداری می‌شود و به ازای هر 100 نفر 36 جلد کتاب و به ازای هر یک هزار نفر 1.8 صندلی در کتابخانه‌های استان وجود دارد.
این همایش با هدف تبادل نظرات و تجربیات، حل مشکلات کتابخانه‌ها، بهبود خدمات ارائه شده در کتابخانه‌ها و استفاده بهینه از امکانات بالقوه موجود به مدت یک روز و با شرکت استان‌های ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل،گیلان، کرمانشاه، مازندران و همدان در ارومیه برگزار شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول