اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی تصویب واگذاری امور تاکسی تلفنی‌ها به مجمع صنفی؛

شهرداری مشهد به سران دو قوه نامه اعتراض ارسال کرد

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: در پی تصویب واگذاری امور تاکسی تلفنی‌ها به مجمع صنفی، شهرداری مشهد به سران دو قوه مجریه و مقننه نامه اعتراض ارسال کرد.

شهرداری مشهد به سران دو قوه نامه اعتراض ارسال کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد پژمان ظهر امروز در نشست خبری که در تالار شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، در ارتباط با مصوبه اخیر دولت در واگذاری امور تاکسی تلفنی‌ها به مجمع صنفی اظهار داشت: دولت در هفته اخیر مصوبه را گذارند که در پی آن فعالیت پیش فرض براساس نظر صنف و اتحادیه است که در این راستا فعالیت و بررسی صنف بر اساس نظر اداره بازرگانی قدیم و یا اداره جدید‌التاسیس تجارت، صنایع و معادن است.
شهردار مشهد ادامه داد: براساس این مصوبه واگذار امور تاکسی تلفنی‌ها به مجمع صنفی داده شد این در حالی است که تعداد زیادی قوانین در ارتباط با فعالیت این صنف در حوزه حمل و نقل بار درون شهری به تصویب رسیده است.
پژمان با اشاره به متن صریح قانون در حوزه حمل و نقل بار درون شهری اظهار داشت: در قوانین به تصویب رسیده در حوزه حمل و نقل بار درون شهری، قانون صراحت حمل و نقل بار درون شهری را به شهرداری‌ها واگذار کرده است.
شهردار مشهد افزود: با وجود این قوانین که در حوزه حمل و نقل بار صورت گرفته است اکنون و به استناد به چه امری مصوبه جدید در واگذاری امور تاکسی تلفنی‌ها به مجمع صنفی به تصویب هیئت دولت می‌رسد.
پژمان در ارتباط با اجرای این قانون نیز اظهار داشت: در حال حاضر وزارت کشور تاکید بر اجرای این مصوبه را دارد که در این راستا نامه‌ای از سوی شهرداری مشهد به سران دو قوه مجریه و مقننه ارسال شد.
شهردار مشهد اظهار داشت: بر این اساس نامه‌ای ارسال شده که در این راستا و با توجه به این نکته که قانون جدید به تصویب رسیده مغایر با قوانین گذشته و موجود است از ریاست این قوه خواستار لغو مصوبه اخیر هیئت دولت شدیم.
پژمان با اشاره به نیازهای موجود در کلانشهرهای کشور و در حوزه حمل و نقل بار درون شهری گفت: آنچه که مسلم است نمی‌توان حمل و نقل درون شهری را با دو متولی ادره کرد که این امر می‌تواند در ادامه مشکلات ترافیکی و حمل و نقلی درون شهری و به ویژه در کلانشهرها دامن بزند.

*خداحافظی با معابر خاکی تا پایان سال جاری
 شهردار مشهد در بخش دیگری از نشست خبری خود با اصحاب رسانه در ارتباط با مشکلات موجود در اجرای شدن نهضت آسفالت در مشهد اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت حذف معابر خاکی در مشهد شهرداری مشهد در این راستا اعتبار قابل توجهی را برای اجرای طرح‌‌های نهضت آسفالت در مشهد اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: در این راستا امیدواریم تا پایان سال جاری مشکل معبرهای خاکی در مشهد نیز برطرف شود و بر این اساس با معبر خاکی موجود در مشهد تا پایان سال خداحافظی خواهیم کرد.
شهردار مشهد با اشاره به مشکلات مربوط به تامین آسفالت مورد نیاز معابر و خیابان‌های مشهد گفت: آنچه مسلم است با توجه به حجم آسفالت‌ریزی‌هایی  سطح شهر مشهد در طول سال، کارخانه‌های تامین آسفالت نمی‌توانستند نیاز مشهد برای تامین این امر را فراهم کنند
وی با اشاره به اینکه تاپایان سال مشکل تامین آسفالت معابر خاکی مشهد برطرف می‌شود، افزود: بر این اساس شهرداری مشهد درباره چند کارخانه دیگر حوزه تامین آسفالت معابر مشهد وارد مذاکره شد که در نهایت برای قرارداد بستن با این کارخانه‌ها شهرداری مشهد مناقصه مربوطه را نیز برگزار کرد.
شهردار مشهد در ارتباط با نامناسب بودن آسفالت‌های جدیدی که در خیابان‌های مشهد استفاده شده است و نبود تزار این آسفالت‌ها با آسفالت‌های گذشته اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در آسفالت‌کردن‌های جدید وجود داشت پخش دستی آسفالت بود که این امر سبب می‌شد آسفالت‌های جدید با آسفالت‌های گذشته تراز نشود.
وی ادامه داد: دراین راستا شهرداری مشهد در حال خرید دستگاهی است که با بهره‌گیری از آن مشکل ناهمگن بودن تراز فیزیک خیابان‌های جدید آسفالت شده نیز برطرف می‌شود.
شهردار مشهد در پاسخ به سوالی در ارتباط با روند کنونی اجرای طرح من کارت و بلیت الکترونیک در مشهد اظهار داشت: در این راستا استقبال مشهدی‌ها از اجرای طرح بلیت الکترونیک در مشهد مطلوب بوده است.
وی در ارتباط با میزان استفاده شهروندان مشهدی از پروژه بلیت الکترونیک پس از گذشت چند ماه از کلید خوردن این طرح گفت: استقبال مشهدی‌ها از طرح بلیت الکترونیک مطلوب ارزیابی شده است و تاکنون بیش از یک میلیون من‌کارت در سطح شهر مشهد به فروش رفته است.
پژمان در ارتباط با افزایش باجه‌های شارژ من‌کارت در مشهد گفت: دراین راستا شهرداری مشهد در نظر دارد علاوه بر باجه‌های موجود فروش کارت بلیت الکترونیک در برخی از اماکن و سوپرها نیز شرایط فروش این کارت را فراهم کند اما آنچه که مسلم است با شارژ بیشتر مشکل کمبود باجه نیز کم رنگ می‌شود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول