اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان تاکید کرد:

استفاده از فضاهای فیزیکی برای عرضه کتاب

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: فضای فیزیکی فراوانی برای کتاب در جامعه مانند، ایستگاه‌های اتوبوس، مساجد، هیئت‌های مذهبی، مراکز خرید و سایر مکان‌های عمومی وجود دارد که می‌توان حداکثر استفاده صحیح از آن را برد.

استفاده از فضاهای فیزیکی برای عرضه کتاب
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کرمان اظهار داشت: در زمینه کتاب و کتابخوانی از نظر فیزیکی و فکری از جایگاه نسبتا مطلوبی برخوردار هستیم.
وی افزود: استان کرمان از نظر فرهنگی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اما در فرهنگ مطالعه به جایگاه مطلوب خود نرسیده است که تلاش بیشتری را در این زمینه می‌طلبد.
نجار با توجه به اینکه دین مبین اسلام بر پایه خواندن استوار است، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا علاوه بر گسترش فضاهای فیزیکی، عادت به مطالعه و خواندن را ارتقا دهند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ابراز داشت: با وجود تمام امکانات و فضاهای مجازی پیشرفته، هیچ چیز نمی‌تواند، جای کتاب را پر کند.
نجار بیان کرد: باید کتاب‌ها را از کتابخانه‌ها و فضاهای فیزیکی منفک کرده و به متن جامعه ببریم تا از این طریق بتوانیم فرهنگ مطالعه را در میان آحاد مردم گسترش دهیم.
وی با تأکید بر حل مشکلات و مسائل این عرصه به صورت ریشه‌‌ای و اساسی گفت: این مشکل را می‌توان از استان کرمان آغاز کرد و یک منطقه را به عنوان پایلوت برای این امر در نظر گرفت.
نجار خاطرنشان کرد: نویسندگان و مؤلفان کتاب‌ها نیز می‌توانند در مجامع و مراسم مختلف کتاب‌ها و آثار خود را معرفی کنند، زیرا اثر اینگونه تبلیغات بسیار بیشتر است.
وی اذعان کرد: مطبوعات و روزنامه‌ها نیز باید در این زمینه برای تمام سن‌ها مطالبی را بگنجانند و تمام مطالب خود را برای یک مخاطب عرضه نکنند تا از این طریق همه را وادار به خواندن کنند.
نجار عنوان کرد: برای افزایش سرانه مطالعه باید راهکارهای عملی را بررسی کرد تا بتوان هرچه سریع‌تر آنها را عملیاتی و اجرایی کرد.
استاندار کرمان اذعان کرد: فضای فیزیکی فراوانی برای کتاب در جامعه مانند، ایستگاه‌های اتوبوس، مساجد، هیئت‌های مذهبی، مراکز خرید و سایر مکان‌های عمومی وجود دارد که می‌توان حداکثر استفاده صحیح از آن را برد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول