اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ویترین مناسبی برای عرضه کتاب نداریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در سطح کشور از ویترین مناسبی برای عرضه کتاب برخوردار نیستیم.

ویترین مناسبی برای عرضه کتاب نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانیون در آستانه برپایی نمایشگاه کتاب در استان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، در ارتقای سطح مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی موثر است.
وی افزود: دنیای بزرگ و شگفت انگیز کتاب کتاب‌خوانی به گروه خاصی و ویژه‌ای تعلق نداشته و هر فرد باید با کتاب زندگی کند و مطالعه و کتاب‌خوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دایمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب و فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی رواج یابد.
روحانی‌نیا اظهار داشت: در شرایط کنونی و به رغم توسعه گسترده و حیرت آور فناوری‌های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی در جهان، تألیف و انتشار سنتی کتاب و کتاب خوانی همانند روزنامه و روزنامه خوانی همچنان جایگاه و اهمیت و نقش خود را داراست و هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود که روش سنتی در سایه شیوه‌های جدید و مدرن اطلاع رسانی و کسب آگاهی قرار گرفته هرچند تکنولوژی جدید تحول عظیم و شگرفی در این عرصه ایجاد کرده است و کسی نمی‌تواند منکر این دگرگونی شود.
وی با اشاره به اینکه مطالعه و افزایش آگاهی، سفارشی دینی است و اسلام، دینِ دانش است و مسلمانان را به دانش اندوزی توصیه می‌کند، گفت: در همین راستا سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر بهره گیری از فضای مجازی و راه اندازی سایت‌های اینترنتی و کتابخانه‌های مجازی، با تجهیز کتابخانه‌های شبستان، حوزه دین و کتابخانه‌های روستایی، حمایت از پایان نامه‌ها و مقالات و همچنین برگزاری مسابقات متعدد کتاب‌خوانی گام‌های موثری در جهت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه برداشته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خصوص نقش و اهمیت برپایی نمایشگاه‌های کتاب افزود: با توجه به اینکه ما در سطح کشور از ویترین مناسبی برای عرضه کتاب برخوردار نیستیم، برپایی نمایشگاه نقش مهمی میتواند در فرهنگ کتاب‌خوانی و تازه‌های نشر داشته باشد.
وی از نمایشگاه کتاب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی استان و اقدامی بسیار پسندیده به منظور افزایش سطح فرهنگ جامعه یاد کرد و گفت: برپایی نمایشگاه عرضه کتاب در هر سال باعث رونق کتاب و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور و استان میشود.
روحانینیا تصریح کرد: کتاب باید به عنوان یکی از کالاهای اساسی و روزمرگی مردم مورد استفاده قرار بگیرد و این امر جز با تلاش مسئولان در راستای افزایش اقدامات فرهنگی میسر نیست.
وی خاطرنشان کرد: در طول مدت برپایی نمایشگاه ،برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و خلاصه نویسی کتاب‌ها، عرضه کتاب‌های تازه و جدید، فراهم کردن امکانات و فرصت‌های مطالعاتی برای کودکان و نوجوانان و افزایش تسهیلات خرید کتاب می‌تواند در افزایش استقبال و گرایش افراد به مطالعه موثر باشد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول