اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت بهاباد انتقاد کرد:

دفن غیراصولی زباله‌ها در بهاباد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت بهاباد از دفن غیراصولی زباله‌ها در این شهرستان انتقاد کرد.

دفن غیراصولی زباله‌ها در بهاباد
به گزارش خبرگزاری فارس از بهاباد، مسعود دانشی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای بهداشت بهاباد از عدم اجرایی شدن برخی از مصوبات جلسات قبل توسط برخی ادارات ابراز ناخرسندی کرد.
وی اظهار داشت: دفن غیر اصولی زباله‌ها، ناتمام ماندن تعبیه چاه‌های فاضلاب و دفع آلاشت‌های معدومی کشتارگاه و انباشت زباله و نخاله ساختمانی در قسمت پشت ورزشگاه از مواردی است که سلامت منطقه را با خطر مواجه کرده است.
دانشی همچنین خواستار تعیین نقطه واحد برای دفن اصولی زباله‌های شهری و روستایی و تعیین مکان مناسب برای دفن نخاله‌های ساختمانی و تسطیح مکان فعلی دفن نخاله‌ها شد.
سرپرست فرمانداری بهاباد نیز در این جلسه، بهداشت و درمان را از مباحث مهم در مسیر توسعه هر منطقه دانست و اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید نگاه فرا سازمانی به مسئله بهداشت داشته باشند و با یک تعامل مؤثر و سازنده تمام تلاش‌های خود را در راستای ارتقاء بهداشت شهرستان به کار گیرند.
ابوالقاسم دهقان همچنین با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از منظر قرآن و روایات خاطرنشان کرد: باید با افرادی که سلامت محیط و روان مردم را به خطر می‌اندازند و با عدم رعایت بهداشت محیط، فرهنگ جامعه را تضعیف می‌کنند قاطعانه برخورد شود.
وی با بیان اینکه بهداشت یک مبحث فراگیر است و همه سازمان‌ها و ادارات را شامل می‌شود از همه کسانی که در امر افزایش سطح بهداشت شهرستان پیشرو و هماهنگ بوده‌اند، قدردانی کرد.
به گزارش فارس، پرداخت هزینه مربوط به معدوم کردن سگ‌های ولگرد به صورت روزانه، هماهنگی با اعضای شورای بهداشت توسط شهردار و تعیین یک نقطه واحد برای دفن زباله‌های شهری و روستایی، شناسایی و تعیین مکان مناسب برای دفن نخاله‌های ساختمانی با هماهنگی ادارات مرتبط و تسطیح و جابجایی مکان فعلی دفن نخاله‌ها توسط شهرداری، خرید ماشین حمل زباله و نیز سطل‌های بزرگ زباله برای قرار دادن در سطح شهر توسط شهرداری با همکاری فرمانداری از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.
خرید سطل‌های مخصوص جمع‌آوری کاغذ باطله برای مدارس توسط آموزش و پرورش، بررسی و تعیین مکان دقیق شستشوی اتوبوس‌های مسافربری توسط شهرداری به منظور جلوگیری از آلودگی احتمالی آب‌های روان، بررسی و مکان‌یابی دقیق برای متمرکز کردن کارگاه‌های مزاحم شهری توسط مجمع امور صنفی و نظارت جدی بر مسافرپذیرها توسط میراث فرهنگی و نیروی انتظامی از دیگر مصوبات این جلسه بود.
سرپرست فرمانداری بهاباد نیز گروهی مکان‌یاب را به ریاست شهردار برای تعیین یک نقطه واحد و خارج از محدوده شهر برای دفن زباله‌ها تشکیل داد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول