اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت بدمینتون چهارمحال و بختیاری:

بدمینتون چهارمحال‌و‌بختیاری جایگاه مناسبی ندارد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت بدمینتون چهارمحال و بختیاری گفت: بدمینتون این استان جایگاه مناسبی در کشور ندارد.

بدمینتون چهارمحال‌و‌بختیاری جایگاه مناسبی ندارد
نرگس محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: بدمینتون ورزشی است که مردان و زنان در هر رده‌ای و در هر سنی می‌توانند به آن بپردازند، این ورزش در سراسر دنیا و به ‌ویژه در آسیا گسترش پیدا کرده و به جایی رسیده که هم‌اکنون علاقمندان بسیاری را در سراسر جهان به خود جذب کرده است.
وی از شرکت بانوان بدمینتون کار این استان در مسابقات قهرمانی کشور خبر داد و گفت: این مسابقات از 26 شهریور آغاز و تا 29 شهریور ماه جاری در مازندران در حال برگزاری است.
محمدی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری با هفت بازیکن در این مسابقات شرکت کرده است، گفت: بانوان بدمینتون این استان تنها برای کسب تجربه در مسابقات بانوان قهرمانی کشور در رده سنی جوانان شرکت کرده‌اند.
نایب رئیس هیئت بدمینتون چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه در حال حاضر بدمینتون این استان جایگاه مناسبی در کشور ندارد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌‎های صورت گرفته به ‌دنبال ارتقای جایگاه بدمینتون در این استان و کشور هستیم.
وی با اشاره به مشکلات فراروی توسعه این رشته ورزشی در این استان، گفت: عدم برخورداری از سالن اختصاصی، عدم وجود مربی کارآزموده، نبود انگیزه کافی در بین ورزشکاران، عدم شرکت ورزشکاران شهرستانی در مسابقات استانی و افزایش شهریه‌ها از مهم‌ترین مشکلات فراروی توسعه این رشته ورزشی در چهارمحال و بختیاری است.
محمدی با بیان اینکه استعدادهای فراوانی در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: در صورت توجه کافی مسئولان از یک سوی و فراهم کردن شرایط و امکانات لازم برای آنها در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد و توسعه این رشته ورزشی در چهارمحال و بختیاری خواهیم بود.
وی با اشاره به انواع مسابقات بدمینتون گفت: برگزاری مسابقات انفرادی مردان، انفرادی زنان، دوبله مردان، دوبله زنان، دوبله میکس (مردان و زنان) از شیوه‌ها و اشکال بازی بدمینتون محسوب می‎شود.
نایب رئیس هیئت بدمینتون چهارمحال و بختیاری با اشاره به قوانین بازی بدمینتون گفت: زمین بازی بدمینتون به شکل مستطیل است و با خطوطی به عرض ۴۰ میلی متر کشیده می‌شود، خطوط زمین باید به سادگی قابل تشخیص باشد، طول زمین 13.4متر، عرض زمین دو نفره 6.10 متر، عرض زمین یک نفره 5.30  متر است.
وی با بیان اینکه تمام این خطوط جزو زمین محسوب می‌شود، گفت: ارتفاع پایه‌های تور در این دیدار ۱۵۵ سانتیمتر است.
مسابقات بدمینتون بانوان قهرمانی کشور در رده سنی جوانان از 26 شهریورماه تا 29 شهریور جاری در مازندران در حال برگزاری است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول