اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل:

کتاب یادواره شهدای روحانی اردبیل چاپ می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل گفت: کتاب یادواره شهدای روحانی استان اردبیل تدوین و تهیه شده و به زودی شاهد چاپ و انتشار آن خواهیم بود.

کتاب یادواره شهدای روحانی اردبیل چاپ می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر صبح امروز در جلسه ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی در اردبیل اظهار داشت: در آستانه هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدا به ویژه 3 هزار و 400 شهید استان اردبیل را پاس می‌داریم و اعتقاد راسخ داریم که روح شهدا از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده و یا در حال انجام تبیین و تشریح آثار، اهداف و آرمان آنها خشنود است.
وی با اشاره به هشت مصوبه جلسه آخر این ستاد در دوم مرداد ماه امسال افزود: در اکثر طرح‌ها و ایده‌های مطرح شده کارهای خوبی آغاز شده به طوری که ظرف روزهای آینده با حضور هنرمندان اصفهانی نصب کاشی تابلوی تصاویر شهدا آغاز می‌شود.
کاملی‌فر اعلام کرد: این کار از شهرستان خلخال آغاز شده و با سرعت ادامه پیدا می‌کند تا در تمام شهرستان‌ها شاهد نصب تابلو و کاشی‌کاری‌های زیبا از تصاویر شهدا باشیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر به غیر از سه مورد نصب تابلو در اردبیل و شهرستان گرمی در بقیه شهرستان‌ها مقدمات و زیرساخت‌های لازم انجام شده که امیدواریم در این دو شهر نیز با همت شهرداری‌ها مقدمات نصب تابلو سپس کاشی‌کاری از روی این تابلوها انجام شود.
این مسئول یادآور شد: با پیگیری استاندار اردبیل قرار است در شهرستان گرمی نیز اقدامات با قوت و سرعت بیشتر انجام شود تا از هفته آینده با حضور نصاب کار نصب کاشی‌ها آغاز شده و به سرعت انجام شود.
وی ضرورت نصب این تابلوها را به صورت متمرکز و با یک پیمانکار واحد ضروری توصیف کرد و بیان داشت: برای سرعت بیشتر کار می‌توان در هر شهرستان پیمانکار جدیدی را انتخاب کرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل در مورد موزه مفاخر و نقاشی عکس شهدا نیز ابراز داشت: این اقدامات نیز با همت اعضای ستاد انجام شده و قرار است در کنار آن اقلام فرهنگی و فیلم مستندی نیز با همکاری صدا و سیما تهیه شود که بیش از 70 درصد کارهای مربوط به تهیه فیلم مستند نیز انجام شده است.
وی همچنین از آغاز نصب المان‌ در اکثر شهرها خبر داد و افزود: در این زمینه کارهای خوبی انجام شده و تنها مشکل ما تصاویر المان است که باید با یک پختگی و دقت‌نظر بیشتر انجام شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس حوزه علمیه اردبیل نیز در این جلسه از آماده چاپ شدن کتاب یادواره شهدای روحانی خبر داد و بیان داشت: بعد از تهیه کتاب این مجموعه در اختیار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل و مشاور استاندار در ائمه جماعات قرار گرفت تا کتاب را مورد مطالعه قرار داده و در مورد نقاط ضعف آن اظهار نظر کنند.
حجت‌الاسلام علی نوروزی افزود: علاوه بر این شخصیت‌ها رئیس حوزه هنری استان و سه تن از نویسندگان برجسته حوزه دفاع مقدس و شهدا رجبی، سرهنگی و صمد‌زاده این کتاب را در دو مرتبه مطالعه کرده و پیشنهادات و نظرات اصلاحی خود را ارائه کردند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر این کتاب با اعمال نظرات و پیشنهادات بزرگان در 500 صفحه به همراه اسناد معتبر آماده چاپ شده است.
این مسئول یاد‌آور شد: بسیاری از افرادی که این کتاب را مطالعه کرده‌اند به صراحت اعلام کرده‌اند که این کتاب مرجع و منبع آیندگان است و باید به عالی‌ترین شکل با کاغذ گلاسه رنگی چاپ شده و در اختیار علاقمندان و عموم مردم قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز گفت: ما رایزنی‌های لازم را برای نقاشی تصویر شهدای روحانی با هنرمند برجسته این حوزه انجام دادیم ولی به دلیل تراکم کار تا پایان امسال قادر نیست درخواست‌های ما را انجام دهد.
سید ودود سید شنوا اضافه کرد: ما می‌توانیم با بستن قرارداد از هم‌اکنون این هنرمند نامی را که آثار قبلی او نشانگر قابلیت اوست مجاب کنیم تا 37 عکس مورد نظر ما را در سال آینده و در همان دو ماه اول نقاشی کرده و تحویل دهد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول