اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته محقق شد؛

حمایت از مددجویان کمیته امداد به ارزش 101 میلیارد تومان

خبرگزاری فارس: معاون امور حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور از حمایت 101 میلیارد تومانی افراد حامی از مددجویان کمیته امداد در سال گذشته خبر داد.

حمایت از مددجویان کمیته امداد به ارزش 101 میلیارد تومان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علی‌محمد ذوالفقاری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد کشور یک میلیون و 800 هزار خانوار را در قالب 4 میلیون و 200 هزار نفر را مورد حمایت قرار داده است که از این تعداد یک میلیون و 30 هزار زن سرپرست و 1.5 میلیون نفر سالمند هستند.
وی با بیان اینکه 600 هزار دانش‌آموز و 120 هزار دانشجو مورد حمایت امداد است، افزود: در حال حاضر از 260 هزار یتیمی که مورد حمایت امداد است 632 هزار حامی مسئولیت افراد را به عهده دارند.
معاون امور حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه بسته‌های خدمات متناسب با نیاز مددجویان عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: بسته اشتغال کمیته امداد شامل آموزش،‌ سرمایه‌گذاری برای ایجاد شغل، بازاریابی و تولید ابزار و فضای کار برای مددجویان می‌شود.
وی تصریح کرد: بسته‌های فرهنگی نیز در قالب آموزش‌ها و حمایت‌های تحصیلی، مهارت‌های زندگی، برگزاری اردو و آموزش خانواده،‌ خدمات مشاوره‌ای در ازدواج و مشکلات زندگی به مددجویان کمیته امداد ارائه می‌شود.
ذوالفقاری با اشاره به بسته معیشت و حمایت‌های خاص امداد اضافه کرد: پرداخت مستمری ماهانه، کمک به هزینه‌های زندگی، کمک به تأمین جهیزیه دختران در شرف ازدواج و هدیه ازدواج به پسران نیز در این قالب انجام می‌شود.
وی همچنین با بیان اینکه بسته‌های درمان در اولویت خدمات کمیته امداد قرار دارد، گفت: رسیدگی به درمان مددجویانی که در شهرهای بالای 20 هزار نفر و روستاها ساکن هستند در این بسته ارائه خواهد شد.
معاون امور حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور اضافه کرد: رویکرد مهم کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است به طوری که توانمند‌سازی در ابعاد فکری در قالب خدمات آموزشی و مشاوره‌ای، اجتماعی و اقتصادی در راستای خدمات معیشتی و اشتغال‌زایی در اختیار خانواده‌های امداد قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به رویکرد توسعه خدمات آرام افزود: واگذاری مدیریت اقتصادی خانوار مددجو به حامی در دستور کار قرار گفته است که در همین راستا در سال گذشته 101 میلیارد تومان کمک به مددجویان امداد صورت گرفت.
ذوالفقاری با اشاره به طرح محسنین اضافه کرد: این طرح به منظور مشخص کردن حامی برای خانواده‌هایی است که یتیم نیستند اما سرپرست خانوار بیمار است یا طلاق گرفته است.
وی ادامه داد: با مشارکت امداد و دولت بیمه تأمین اجتماعی خانوار امداد در دستور کار قرار گرفته است که در بخش مسکن نیز تأمین اجاره و کمک به ساخت و ساز مددجویی صورت می‌پذیرد.
معاون امور حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور اضافه کرد: تعامل مناسب امداد با دانشگاه و ارائه خدمات علمی در راستای توانمندسازی افراد موجب فارغ التحصیلی بسیاری از مددجویان از دانشگاه‌ها شده است.
وی با اشاره به سیاست‌های امداد تأکید کرد: مشارکت مردم در فقرزدایی یکی از این سیاست‌ها محسوب می‌شود که استان همدان در این بخش با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی مختلف نقش پررنگی را ایفا کرده است.
ذوالفقاری در پایان با بیان اینکه مشارکت فقرا در کاهش فقر نیز مدنظر کمیته امداد قرار گرفته است تصریح کرد: باید علاوه بر پرداخت مستمری به مددجویان زمینه را برای عدم وابستگی آنان به صندوق حمایت مهیا کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول