اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دبیرکل هلال ‌احمر صورت گرفت؛

افتتاح مرکز جامع توانبخشی هلال احمر بم

خبرگزاری فارس: با حضور دبیرکل صلیب سرخ آلمان‌، دبیر‌کل جمعیت هلال احمر کشور، استاندار و جمعی از مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی مرکز جامع توانبخشی و اداری بم افتتاح شد.

افتتاح مرکز جامع توانبخشی هلال احمر بم
به گزارش خبرگزاری فارس از بم، بعد از ظهر امروز با حضور دبیرکل صلیب سرخ آلمان‌، دبیر‌کل جمعیت هلال احمر کشور، استاندار و جمعی از مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی مرکز جامع توانبخشی و اداری بم افتتاح شد.
استاندار کرمان در این مراسم با تقدیر از ملت ایران و همه کشورهایی که در زمان زلزله به کمک مردم بم آمدند، اظهار داشت: امروز بم به کمک خود مردم ساخته شده است.
اسماعیل نجار با اشاره به اینکه استان پهناور کرمان با دارا بودن 18 گسل فعال همواره در معرض خطر زلزله قرار دارد، تصریح کرد: امروز دارای امکانات بسیار خوبی برای مقابله با حوادث و خطرات احتمالی هستیم.
وی گفت‌: بعد از حادثه زلزله بم و تا کنون 140 هزار واحد مسکونی روستایی در مقابل زلزله بازسازی و یا بهسازی شده‌اند.
نجار افزود: تجربه زلزله بم در زلزله ریگان به خوبی مورد استفاده قرار گرفت و همین باز‌سازی‌ها و بهسازی‌های منازل روستایی بود که تلفات جانی و خسارات مالی زلزله ریگان را کاهش داد.
وی با اشاره به اینکه مواد مخدر زلزله‌ای بس ویرانگر است، خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش‌های انجام شده در بحث مبارزه با مواد مخدر امروز مردم بم با زلزله بسیار خسارت‌بار‌تر از پنج دی ماه مواجه هستند.
نجار گفت: باید صلیب سرخ‌ها در این زمینه هم پاسخگو باشند، زیرا داغ مواد مخدر بر سینه منطقه بم نشسته است.
وی با اشاره به جنگ‌های خونین که در گوشه و کنار دنیا و از جمله در منطقه خاورمیانه به بهانه حقوق بشر اتفاق می‌افتد و هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشد، اذعان داشت: مردم سومالی در اثر گرسنگی و سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند و لازم است تا صلیب سرخ با جدیت وارد عمل شود.
نجار با اشاره به انسان دوستی ملت ایران ابراز داشت: در سیل پاکستان نخستین اکیپ وارد شده برای کمک‌رسانی به مردم پاکستان از ایران و استان کرمان بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول