اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراب خواستار شد:

ساماندهی وضعیت رستور‌ان‌ها و تالارهای پذیرایی سراب

خبرگزاری فارس: فرماندار سراب گفت: وضعیت رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی و نیز مراکز عرضه مواد غذایی باید ساماندهی شده و نظارت مستمری از سوی اکیپ‌های بازرسی بر آنها صورت گیرد.

ساماندهی وضعیت رستور‌ان‌ها و تالارهای پذیرایی سراب
به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، محمد رضا بیرامی سراب در جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی این شهر با بیان اینکه شهرستان سراب در مسیر گذر مسافران و گردشگران قراردارد، اظهارداشت:  پذیرفتنی نیست که وضعیت غذاخوری‌ها چه از لحاظ کیفیت و بهداشت غذا و چه از لحاظ خدمات ارائه داده شده  در آنها از وضعیت نامطلوبی برخوردار باشند.
وی با اشاره به وصول شکایات متعدد مردمی از وضعیت خدمات‌دهی رستوران‌های سراب تصریح کرد: اکیپ‌های نظارتی باید  متشکل از کارشناسان و افراد کارآزموده بوده و به طور مرتب و مستمر به مراکز عرضه مواد غذایی سرکشی کنند.
رئیس کار گروه سلامت و امنیت غذایی سراب با تاکید بر بررسی علمی، دقیق و همه جانبه موضوع شرکت فعالانه نمایندگان صنفی تالارهای غذاخوری سراب را در جلسات کارشناسی  خواستار شد.
عضو قوه مجریه با اعلام اینکه تغییر عادت‌ها و رفتارها در ابتدا ممکن است با مقاومت‌هایی روبه‌رو شود، خاطرنشان کرد: وقتی مردم نتیجه مثبتی از تغییر عادت‌ها احساس کنند راضی خواهند شد.
فرماندار سراب یادآورشد: تا جلسه بعدی کار گروه باید دستورالعمل های اجرایی و ضوابط مشخصی برای نوع خدمات دهی تالارهای غذاخوری تعیین و به آنها ابلاغ شود.
ابراهیم خلیل بایرامی، دبیر کار گروه سلامت سراب گفت: متاسفانه به دلیل کمبود کارگران خدماتی در تالارهای غذاخوری و کثرت مهمانان، افرادی از صاحبان مهمانی‌ها برای تسریع در توزیع غذا اقدام به پخش غذاها می‌کنند که این موضوع مشکلات عدیده‌ای را از نظر بهداشتی ایجاد می‌کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان سراب افزود: پوشش مناسب و بهداشتی و نیز اخذ کارت‌های سلامت از سوی کارگران خدماتی غذاخوری‌ها الزامی است.
مهدی بنی فاطمه بخشدار مرکزی سراب  همچنین خواستار سطح بندی رستوران‌ها از لحاظ داشتن امکانات و کیفیت خدمات شد.
وی افزود: دستورالعمل‌ها و چگونگی خدمات و حقوق مراجعان باید به وضوح در جای مناسب در رستوران‌ها نصب شده و نظارت‌ها نیز نباید مقطعی و موقتی باشد.
رضا دادخواه رئیس اداره دامپزشکی سراب در این جلسه پیشنهاد ارائه آموزش‌های توجیهی برای نگهداری اصولی و بهینه از مواد غذایی خام را مطرح کرد که این پیشنهاد مورد تصویب قرارگرفت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول