اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه کرامت برگزار می‌شود؛

برپایی 90 برنامه فرهنگی مذهبی در فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: همزمان با ششم ذی‌القعده مصادف با 12 مهر ماه مراسم بزرگداشت حضرت احمدبن ‌موسی شاهچراغ (ع) در دهه کرامت با 90 برنامه فرهنگی و مذهبی در استان فارس برپا می‌شود.

برپایی 90 برنامه فرهنگی مذهبی در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی فخرایی بعد از ظهر امروز در مراسم نشست شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی اظهار داشت: جشنواره رضوی به عنوان یک حرکت و جریان عظیم و تاثیرگذار در کشور مطرح بوده و در این زمینه وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استمرار احیای حرکت  حضرت امام رضا از مدینه تا طوس است.
فخرایی خاطرنشان کرد: در نخستین سال جشنواره رضوی که در استان فارس برپا شد شاهد حضور تعدادی از هنرمندان بودیم که 88 اثر 600 هنرمند از سراسر کشور به جشنواره ارسال شد و این تعداد در سال گذشته به یک‌هزار و 357 اثر رسید که با رشد 110 درصدی روبه‌رو شدیم.
وی تصریح کرد: با تمهیدات صورت گرفته در سال جاری بیش از 2 هزار اثر به جشنواره ارسال شده که از رشد کمی و کیفی آثار ارسالی برخوردار بوده است. 
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در مراسم دهه کرامت ویژه بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) جشن‌های مردمی با حضور کانون‌های مساجد و مراکز فرهنگی و مذهبی در 28 شهرستان استان فارس برپا می‌شود.
فخرایی مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس را افتتاح طرح‌های فرهنگی، عمرانی، ایستگاه‌های صلواتی، برنامه جشن‌های مردمی و حرکت نمادین کاروان احمدبن‌موسی برشمرد.
وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌های سال گذشته از شخصیت‌های مذهبی و کشوری برای حضور در مراسم دهه کرامت دعوت شده است.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: اجرای نمایش امین ولایت، مراسم ویژه دانش‌آموزی با نواختن زنگ احمدبن‌موسی و ارائه مقاله در مورد شخصیت حضرت احمدبن موسی، اعزام مبلغ از سوی سازمان تبلیغات اسلامی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.
فخرایی بیان داشت: برگزاری میزگرد آموزشی در صدا و سیما، فراخوان فیلم، عکس، پیامک، مراسم غبارروبی و نسیم ولایت در شهرستان اقلید، اجرای محفل انس با قرآن و رونمایی از چند اثر مکتوب از شخصیت  احمدبن‌موسی از جمله برنامه‌های این دهه است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول