اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور:

2 هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اضافه می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور گفت: امسال با تصویب بسته حمایتی حمل و نقل 2 هزار دستگاه اتوبوس شهری به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می‌شود.

2 هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اضافه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمیدرضا ارشادمنش ظهر امروز در جمع مسئولان ارشد استانداری آذربایجان‌شرقی بر توسعه حمل و نقل عمومی تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور بیان کرد: کارخانه‌های داخلی کشش لازم را برای تامین اتوبوس‌های مورد نیاز شهرداری‌های کشور ندارند و بر همین اساس بخشی از نیازهای داخلی از طریق خارج تامین خواهد شد.
وی ادامه داد: تامین اتوبوس‌های مورد نیاز استان‌ها باید بر اساس شرایط اقلیمی هر استان بوده و بر همین اساس ثبت سفارش شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور گفت: امسال با تصویب بسته حمایتی حمل و نقل 2 هزار دستگاه اتوبوس شهری به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می‌شود.
وی گفت: در زمینه حمل و نقل کلانشهرها نیز امسال اقدامات خوبی صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود 4 میلیارد ریال به مترو شهرهای مختلف اختصاص یاید.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد:50 درصد هزینه مترو باید از طریق شهرداری‌ها تامین شود که تامین این مبلغ از سوی شهرداری‌ها با مشکل مواجه شده است.
ارشادمنش بیان کرد: تا پایان سال آینده نیز 30 تا 50 واگن چینی به متروی تبریز اختصاص می‌باید اما در زمینه اعتبار 4 میلیارد ریالی از سوی تبریز اقدامی صورت نگرفته است.
وی تاکید کرد: شهرداری تبریز در زمینه خط دوم و سوم متروی تبریز می‌تواند از این منابع مالی استفاده کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشورگفت: با توجه به کمبود نقدینگی در برخی بخش‌های متروی تبریز می‌توان از این منابع نیز استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 4هزارو 300 میلیون ریال بابت عوارض سوخت و عوارض گمرک توسط شهرداری‌ها دریافت شده است که مدیریت این درآمدها نیز مورد توجه قرار دارد.
ارشادمنش، خودکفایی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: این دستگاه‌ها باید از محل عوارض خودکفا شوند و قیر یارانه‌ای قطع شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول